Újabb szakaszához érkezik az M3-as metró felújítása: január 23-án megnyitják a Ferenciek tere és a Deák Ferenc tér állomásokat az utasforgalom előtt.

Utazás a Deák térig

Az átadás után Kőbánya-Kispesttől már a Deák Ferenc térig lehet utazni a metróval, így Dél-Pest felől átszállás nélkül elérhetővé válik a belváros, az M1-es földalatti, valamint az M2-es metró. A Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között továbbra is pótlóbusz közlekedik, a Nagyvárad téren pedig az állomás felújítása miatt továbbra sem állnak meg a szerelvények. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el. 

A 23-ai menetrend

Az átadás napján, január 23-án a pótlóbuszok napközben még a Kálvin térig közlekednek, 21 órától pedig az eddig megszokott esti közlekedési rend szerint Kőbánya-Kispestig pótlóbusszal lehet utazni – írta a Budapesti Közlekedési Központ

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Két szakaszon jár a metró

Hétköznap napközben két szakaszon, Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér, illetve a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró. A Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között továbbra is az M3-as, illetve a Nyugati pályaudvar és a Göncz Árpád városközpont között az M3A metrópótló autóbusszal is lehet utazni.

Esti és hétvégi lehetőség

Hétköznap esténként és hétvégén továbbra is a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró, Kőbánya-Kispest és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.

Nagyvárad tér: nincs megállás

A Nagyvárad téren – az állomás felújítása miatt – a Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér között közlekedő szerelvények továbbra sem állnak meg – figyelmeztetett a BKK. Hozzáfűzték: a tér környéke a Népligettől induló M30-as állomáspótló busszal, a belváros, illetve a Keleti pályaudvar felől a 2M és 24-es villamossal, a Semmelweis Klinikák felől gyalog, vagy MOL Bubival közelíthető meg. Továbbra is közlekednek az észak-pesti és dél-pesti térségből a metrót elkerülő, alternatív eljutást biztosító járatok.

Célegyenesben a felújítás

Az M3-as metró felújítása 2017 őszén a vonal északi szakaszán kezdődött. A felújítás 2023 második negyedévében fejeződik be, várhatóan március közepétől már a teljes vonalon jár a metró, május közepétől pedig az utolsóként felújított Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokat is használhatják az utasok – ígéri a BKK.

Narancssárga színben

A mindannyiunk számára ismerős motívumok mellett új elemekkel is bővül az állomások megjelenése. A Ferenciek tere építészeti koncepciója különösen érdekes: az állomás hagyományos narancssárga színe mellett feltűnik a névadó szerzetesrend motívuma, míg a peronon állva Szent Ferenc legendájára is utalást találunk a légiesen absztrakt ábrákban. 

Friss lesz

Az újragondolt állomás aluljárószintjén a több mint negyven év alatt már megszokott narancssárga szín őrzi a múlt emlékét, de üde árnyalata frissességet sugall. A mozgólépcsőn leérve egy teljesen új látványvilággal találkozhatunk. A tervezők a felszínen lévő városi térnek nevet adó ferences rendre utalva választottak színeket és grafikai motívumot a peronszinten – írják a tervezők az oldalon,

Funkcionalista hagyományok

A visszafogott, kicsit önmegtartóztató barna és a ragyogó arany kontrasztja határozza meg az arculatot. A nyers acél oszlopok esztétikailag tovább gazdagítják a teret, ugyanakkor illeszkednek a vonalra jellemző funkcionalista hagyományokhoz. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: az M3-as metró. Fotó: archív.