Újra forgalomba állt hétfőtől az emeletes KISS motorvonat a Budapest-Nyugati-Vác-Szob vasútvonalon, a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója, Vitézy Dávid elvitte a showt, mert reggel már Vácról szelfizett, aztán felpattant az első vonatra, amely a központi sajtótájékoztató helyszínére, a Nyugatiba érkezett.

A 21. század a gyorsaság és a kényelem kora, az emberek magas színvonalú szolgáltatásokat várnak el a többi között a pénzügy, az üzleti élet, a hivatali ügyintézés és a közlekedés terén is. A kormány pedig minden területen igyekszik reagálni erre a kihívásra” – fogalmazott Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő a Nyugati pályaudvaron tartott sajtótájékoztatón.

Ezt megelőzően nem sokkal a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója, Vitézy Dávid a Nyugatiba érkező emeletes vonat elindulásánál posztolta magát. A váci vasútállomáson szelfizett.

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta: a KISS motorvonatok 24 ezer új ülőhely-kapacitást jelentenek majd, ami a meglévő 123 Flirt motorvonattal együtt 48 ezer korszerű ülőhelyet jelent 2022-re.

Szólt arról is, hogy megkezdődött a Nyugati pályaudvar rekonstrukciója, több mint 8000 négyzetméteren újul meg az épület tetőszerkezete, és 2021 nyarának végére egy teljesen felújított, korszerű utastájékoztatással felszerelt állomás várja majd az utasokat.

A Nyugati Magyarország legforgalmasabb pályaudvara, évente több mint 18 millió utast és naponta 480 vonatot szolgál ki. A pályaudvartól a Városliget elágazásáig mintegy hat kilométeren cserélik ki a síneket, a felsővezetéket és a biztosító-berendezéseket.

Juhász Roland, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter állami vagyongazdálkodásért felelős államtitkára elmondta, hogy az emeletes KISS motorvonatok beszerzése a nemzeti vagyon gyarapodását is jelentik.

Felkészül a Ceglédi vonal!

A következő jármű tesztüzemét a Budapest-Cegléd-Szolnok vonalon indítják el szeptemberben. Azt szeretnék, hogy 2022 végére a fővárosi agglomerációban kizárólag ilyen modern, minden igényt kielégítő motorvonatok közlekedjenek.

A MÁV utasainak több mint fele a budapesti elővárosok vonalán használja a vasutat, ezért több helyen történnek fejlesztések. Megújult az esztergomi és a székesfehérvári vonal, most újítják fel a pusztaszabolcsi és a hatvani vonalat és elkezdődött a déli összekötő híd fejlesztése is.

Még 40 KISS-motorvonatot fog beszerezni a MÁV, közülük 19-et a jelenlegi uniós ciklus forrásaiból, a további 21-et pedig központi költségvetési forrásból.

Rétvári Bence, Vác és térsége országgyűlési képviselője felidézte, hogy a Budapest-Vác volt az első magyarországi vonatútvonal, és jelenleg is az egyik leginkább kihasznált vonal, amelyen naponta hatezer ember közlekedik. Az új szerelvények az ingázók és a turisták számára is sokkal jobb lehetőségeket kínálnak – tette hozzá.

MTI/BPK, Képek: KISS emeletes vonat – Fotó: MTI/Máthé Zoltán