Fellélegezhetnek Adyligeten, Solymáron és a II. kerületben, izgulhatnak viszont a 10-es út melletti településeken élők. Már biztosnak tűnik, hogy, hogy az M0-ás nyugati szakaszát nem a városhoz közeli területen építik meg, hanem kiviszik az M1-est Esztergommal összekötő M100-as útra. Ezt Varga Mihály pénzügyminiszter erősítette meg egy Facebook bejegyzésben.

A még tavaly novemberben is élő, jogszabályokba foglalt tervek szerint az M0-ást az M1-es és a 10-es főút között építették volna tovább. Azonban a kivitelezés nem indult el, annak ellenére sem, hogy a nyomvonal már jó ideje megvolt.

A késlekedésnek részben az építőipari kapacitáshiány volt az oka. Ez pont kapóra jött a nyomvonallal érintett budai kerületeknek, hogy lobbizni kezdjenek a kormánynál a nyomvonal újragondolása miatt. A II. kerület vezetése azt kifogásolta, hogy az ott lakók jóváhagyása nélkül épülne tovább az M0-ás, más települések a zaj és a szennyezés miatt emelték fel a szavukat.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Nyertek az ellenzők

Nemrég írtuk itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon, hogy az M0-ás nyugati szakaszának építését ellenzők egyre hangosabban kérik, hogy a sztráda ne a város mellett épüljön meg, hanem a nemsokára megvalósuló M100-as út legyen az elkerülő. Ezzel sok milliárdot lehetne megtakarítani, azonban az M0-ás építésének a problémája nem oldódna meg, csak helyileg átkerülne a 10-es út menti területre, így az ott lévő települések várhatóan hamarosan bekapcsolódnak a vitába.

Varga Mihály bejelentése

Varga Mihály legutóbb ezt írt a Facebookon: „Az M0-s Pesthidegkutat érintő szakaszáról szóló több évtizedes vita zárulhat le a kormány decemberi döntése értelmében. Az elfogadott tervek szerint az M1-es és Esztergom között épül új autópálya, ily módon bezárulhat a budapesti körgyűrű, de nem az eddig tervezett, a fővároshoz közeli, környezetvédelmi területeket – a Paprikás-patakot, a Remete-szurdokot vagy a Budakeszi Vadasparkot – érintő nyomvonalon. Hasonlóan, mint a bécsi Ringnél, amely neve ellenére nem kör-, hanem zsákalakú, ilyen lesz a Budapestet elkerülő útvonal is.”

A kormány időközben tehát egy új nyomvonal mellett tette le a voksát. Ennek lényege, hogy Esztergom felé épülne ki egy új szakasz, amellyel nem a klasszikus körgyűrű koncepciója valósulna meg, hanem inkább zsákszerűen venné körbe a fővárost az elkerülő út.

Most ezt az információt erősítette meg Varga Mihály a közösségi oldalán. A pénzügyminiszter – aki egyben az érintett budapesti térség egyik országgyűlési képviselője – arról számolt be, hogy az M0-ás valóban elkerüli a budai részeket.

Vagyis véglegesnek tekinthető, hogy a Budán élők nem hallják majd a körgyűrű forgalmát, ellenben az Esztergom térségében és a 10-es út környékén élőknek meg kell barátkozniuk a gondolattal, hogy a tehergépjárművek abban az irányban haladnak majd.

A NIF 2017-es fenti tervein még együtt szerepelt az éppen R11 néven emlegetett M100-as és az M0-s nyugati szektora a 2022-ig tervezett projektek listáján.

Lesznek csalódottak

Kérdés, hogy mit lépnek most azok a települések, amelyek a fővároshoz közeli szakasztól várták a közlekedési gondjaik megoldását. Ilyen Budakeszi is, amely szinte minden közlekedésfejlesztési koncepcióját erre építette, úgy tűnik, most alapvetően újra kell gombolni Budakeszi környékének közlekedését is.

Fúrják az M0-ás nyugati szektorát Adyligeten – aláírást is gyűjtenének

Kiemelt kép: illusztráció