Valószínűleg nem létezik olyan ember a Földön, akinek legalább egyszer ne jutott volna eszébe a zeneírás. Ezt általában kamaszként szinte legalább egyszer mindenkit eltervezte már. Viszont ha felnőttként is ugyanígy érzünk, ideje megvalósítani. Hogyan kezdjünk neki?

A dalszöveg az első

A jó dalszöveg olyan, mint egy nagyon kifejező vers, amihez megerősítő refrének tartoznak. Ha igazán jó dalszöveget akarunk írni, akkor kezdjük azt egy versírással, és utólag nézzük át a refrén szempontjából. A dalszöveget azonban fordítva is írhatjuk. A dalszövegírókat nem csak a gondolataik, érzéseik, illetve a világban történő események inspirálják. Megesik, hogy egyszerűen csak felcseng egy új dallam a fejükben és ahhoz írnak dalszöveget. A jó dalszövegnek könnyednek kell lennie, érezhetően olyannak, ami belülről jön. Az erőltetett szövegírás egyáltalán nem olyan, és magán a dalszövegen is látható lesz. Ezért amikor írunk, akkor legyünk ihletett állapotban. Ne azért akarjunk írni, mert kötelezővé tettük magunknak.

A megfelelő felszerelések fontosak

A dalszöveget fel is kell kottázni, és persze megtalálni hozzá a megfelelő dallamot. Ki kell alakítani, hová kerülnek hajlítások, vagy erősebb hangtónusok, és ne feledkezzünk el a zenei aláfestésről sem. Ezek nyers megalkotását a dalszövegírók egy akusztikus gitárral szokták szinte mindig kezdeni. Az akusztikus gitár segítségével meg tudjuk találni a dalszöveghez illő megfelelő ritmust és hangzást. Ha pedig a hangzás meg van, és csak a szöveg hiányzik, abban is segít egy jó gitár. Ezen kívül a vázlatolást fel is kell venni. Nem lehet ugyanis enélkül továbblépni a teljes dal megírásához. Ha nem is mi leszünk azok, akik hangszerelik a dal szövegét, akkor is szükséges egy vázlat, és később akár egy tiszta akusztikus felvétel a teljes énekről. Ehhez egy profi hangzású mikrofon szükséges, ahol jól hallhatóak az általunk megtervezett hajlítások, mélyítések és egyéb hangképzések. A kottáról pedig ne feledkezzünk meg, írjuk le – ha úgy van, akár a felvételről utólag leképezve.

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.