Este hétig a MÁVINFORM adatai alapján 35 járat maradt ki vagy esett ki útközben járműhiba miatt. Vidéken néhány helyen pótlóbuszokat indítottak helyettük, de a legtöbb esetben nem biztosítottak alternatívát az utasoknak.

Már hajnalban nagy volt a baj

A 35 vonatból 23 érinti Budapestet és környékét is. Egyből kora hajnalban nem örülhettek a Ceglédről Nyugatiba közlekedők, a reggel 4.42-kor induló járat egyszerűen nem közlekedett. Nem jártak jobban azok sem, akik negyed 6-kor indultak volna Székesfehérvárról a Kökibe, a vonat ugyancsak nem közlekedett. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Várni kellett a következőre

Ugyanez történt azokkal az utasokkal is, akik Szolnokról 6 után indultak volna a Keletibe. Biztos sokan voltak, akik reggel 6-kor a Nyugatiból Szob felé mentek volna, nekik is másik vonatot kellett keresni.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A nap vesztes vonala

Talán a legrosszabb ma a Déliból Százhalombatta felé utazók jártak, nekik 5 vonatuk maradt el (7:20, 8:20, 10:20, 14:20, 16:20). Természetesen ezeknek a párja is elmaradt, ezért a Battáról Budapestre érkezőknek sem volt könnyű dolguk (8:02, 9:02, 11:02, 15:02, 17:02).

A soproni IC sem bírta sokáig

Szob felől várniuk kellett azoknak egy másik vonatra, akik 8 előtt mentek volna a Nyugatiba. Nem lehetett könnyű azoknak sem, akik Sopronból jöttek volna Budapestre, mivel a vonat járműhiba miatt útközben kiesett.

Délután sem volt jobb

Nyugati és Monor között is kimaradt két járat, kettő-kettő délelőtt és délután mindkét irányban. 14.45-kor a Budapest-Keletiből Nagykátára utazók maradtak hoppon. Nem közlekedett a Kőbánya-Kispestről Tárnok félé közlekedő 15.57-es járat sem, és visszafele a Tárnok-Kőbánya-Kispest járat sem.

Ma zárták be a mellékvonalakat

A helyzet külön érdekessége, hogy ma van a vonalbezárások utáni első nap, vagyis 10 mellékvonalon már nem is vonatok, hanem autóbuszok közlekednek – írja a 444. Nem hozott szerencsét ez a döntés a MÁV-nak.

Kritikus problémák

Vitézy Dávid egy interjúban arról beszélt nyár elején, hogy hiába bővítette az elmúlt tíz évben a járműparkot a kormány uniós pénzekből elektromos meghajtású motorvonatokkal, két területen is kritikus problémák alakultak ki. A fővonali járműpark, az InterCity-k esetében komoly hiányosságokkal küzd, mind mozdonyok, mind pedig vasúti kocsik terén – jelentette ki Vitézy. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Romokban a járműpark

A korábbi közlekedési államtitkár elmondta: ő is tapasztalta már, hogy lerobban egy-egy InterCity járat, IC-kocsik helyett légkondicionáló nélküli gyorsvonati kocsikat tesz a vonatokba a MÁV. „Adhatjuk bármilyen olcsón az IC-re a vonatjegyet, kiterjeszthetjük rá az országbérletet, de ha a járműpark romokban van nem tudunk új utasokat vonzani” – mondta.

Öreg mozdonyok és motorvonatok

A másik súlyos hiányosságokkal küzdő terület a mellékvonali és a regionális közlekedés, ahol a BZ motorvonatok és az öreg Csörgők, Szergejek vontatta szerelvények közlekednek. Vitézy szerint érthető, hogy az uniós pénzek elakadásával és a költségvetési problémákkal küzdő kormány számára nem prioritás most a járműbeszerzés.

4-5 évet kell várni az új járművekre

Ugyanakkor a rendkívüli kereslet miatt 4-5 évet kell várni az új vasúti járművekre még akkor is, ha a szükséges források biztosítva vannak. „Ha tehát most nem indítjuk el a beszerzéseket, akkor 2026-2027-re sem lesznek új járműveink. Jelenleg viszont számomra még az is kérdéses, hogy az idei nyári szezont hogyan fogja kibírna a MÁV távolsági járműflottája, nem, hogy a következő 3-4, vagy akár 5 évet” – nyilatkozta a korábbi közlekedési államtitkár a NövekedésnekA BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció