A maszkviselés miatt dühöngő utasok miatt a sofőrök elkülönítését kéri a BKV-tól a szakszervezet

Ezt kérik a dolgozók

A Magyar Narancs ír arról, hogy a BKV-s dolgozókat összefogó szakszervezet buszvezetők mögötti helyek elrekesztését, a sofőrök fizikai elkülönítését kéri a közlekedési vállalattól. Az ok elsősorban az, hogy a kötelező maszkviselés előírása miatt vannak utasok, akik dühöngeni kezdenek, és ezt a buszvezetőkön vezetik le.

EZ IS ÉRDEKELHET!

Akkor kaphat tàppénzt a pedagógus, ha iskolaigazgató igazolja, hogy munkahelyén kapta el a koronavírust

Döbbentes felvétel

A lap birtokába is került egy néhány héttel ezelőtti felvétel, amin hallani, hogy egy utas felhevülten vitatkozik a sofőrrel, aki végig higgadtan próbálja meggyőzni az utast, hogy kötelező a maszkviselés. 

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Elég volt

A sofőr arról beszélt a Narancsnak, hogy nála ekkor telt be a pohár: „Elég volt. Vagy legyen minden buszon egy őr, ellenőr, bárki, de a munkám így ebben a formában biztonságosan végezni nem lehet, nem tudom. Semmilyen eszköz, semmilyen jogom, jogunk ahhoz, hogy megvédjük magunkat. Egy ilyen eset után, ami sajnos kezd mindennapossá válni, vezessük biztonságosan, legyünk türelmesek és udvariasak az utasokkal”. 

Egyre több a hasonló eset

Elmondása szerint egyre jobban szaporodnak a hasonló esetek. A BKV válasza szerint ugyanakkor a járművezetők mostanában napi szinten számolnak be „maszkviseléséhez köthető apróbb szóváltásokról”, de „havonta csupán néhány esetben kerülnek intézkedést igénylő konfliktushelyzetbe az utasokkal, illetve másik gépjármű vezetőjével”. Augusztusban és szeptemberben összesen négy alkalommal történt intézkedést igénylő konfliktus, és egyik sem maszkviselés kérdése miatt, tették hozzá. 

Ezt mondja a BKV

A BKV válaszában hozzátette, hogy „Veszélyhelyzet esetén a járművezetők a rendelkezésre álló zártláncú rádión kérhetnek segítséget a diszpécsertől, de a kialakuló, kialakult feszültségek feloldása sok esetben az utastársak közreműködésével is megoldható.” A közlekedési vállalat szerint a megoldást gyorsítja, ha rendőrök érkeznek a helyszínre, és a hatóság értesítésében az utasok is segíthetnek. 

Egyre gyakoribbak a támadások

Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének (BTDSZ) elnöke arról beszélt a lapnak, hogy egyre gyakoribb a verbális támadás a járművezetők ellen. Mint elmondta, kollégái munkája pszichikailag megterhelőbb lett az elmúlt hónapokban, miközben járműveik állapota egyre rosszabb, így azzal is meg kell küzdeniük, szerelőkből pedig nincs elég. Épp ezért a járvány idején átmeneti megoldásként szeretnék visszaállítani a sofőrök elkülönítését. 

Első ajtós felszállás szüneteltetése

„Érdekképviseletünk továbbra is azt támogatja, hogy az első ajtós felszállást szüneteltessék, a sofőrök mögötti részt fizikailag lezárják, ahogy tavasszal történt, hiszen a jegyértékesítés nem kötelező a sofőrök számára” – mondta el a Magyar Narancsnak. A szakszervezeti vezető szerint az is ront a dolgozók hangulatán, hogy a főváros utalt rá, a cégnél 2021-ben elmaradhat a béremelés. 

Kiemelt kép: Illusztráció