Ilyen nincs és mégis van: a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon végzett pályafelújítás idején közlekedő egyes IC-pótlóbuszok az intenzív havazás és a közúti állapotok, torlódások miatt Tatabánya térségében elakadtak, adta hírül a Mávinform. Az átszállásoktól és a várakozásoktól az elmúlt hetekben már sokat szenvedő utasoknak végképp betett a mai helyzet és sokan nem is rejtették véka alá a véleményüket.

Elakadtak a pótlóbuszok

A Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon végzett pályafelújítás idején közlekedő egyes IC-pótlóbuszok az intenzív havazás és a közúti állapotok, torlódások miatt Tatabánya térségében elakadtak. A többi pótlóbusz hosszabb menetidővel közlekedik” – írta a Mávinform. Az elmúlt hetekben már így sokat szenvedtek az utasok ebben a térségben, a mai nap pedig újabb tortúra várt rájuk. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

 Tükörsimára kopott gumi

„Azon az ominózus első elakadt buszon voltam ma reggel miután 50 perces késést produkált a 6.29-es vonat, gondoltam, átszállok buszra. Nem szerencsétlen sofőrt akarom itt szidni, sőt, 20 percen keresztül küzdött a busszal, hogy megmozdítsa, az elkeserítő inkább az, hogy miután leszálltunk és kullogunk vissza, a hátsó tengelyen nyári, tükörsimára kopott gumi volt. Utólag belegondolva lehet szívességet tett az időjárás” – írta egy utas a Facebookon.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Nem néztek rá a naptárra?

„Amikor Lázár János októberben kiadta az ukázt a pályafelújításra, akkor elfelejtettek a MÁV-nál ránézni a naptárra. Még eddig is szerencséjük volt, mert máskor már novemberben esett akkora hó, amiben szokásos módon megbénult minden az országban” – tette hozzá egy másik kommentelő.

Ahol szünetel a forgalom

A BudaPestkörnyéke.hu adott hírt arról csütörtökön reggel, hogy Rákospalota-Újpest és Veresegyház között meghibásodott a felsővezeték. A helyreállítás ideje alatt szünetelt a forgalom ezen a szakaszon. Rákospalota-Újpest és Veresegyház között pótlóbuszok közlekedtek. A Budapest-Veresegyház-Vác vonalon 30-60 perccel hosszabb eljutási időre lehetett számítani. A Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest között a szobi vonal S70-es járatait lehetett igénybe venni. 

Rövidebb útvonalon

Az S36-os vonatok váltóhiba miatt 6:30-tól rövidebb útvonalon, csak Kőbánya-Kispest és Tárnok között közlekedtek. Az utasok Tárnok és Martonvásár között Z30-as vagy G43-as járattal utazhattak. Az S780-as vonatok közlekedésében a reggeli és délelőtti órákban késések alakultak ki.

Problémák a váltókkal

Almásfüzitő állomáson a sűrű havazás miatt nehézkes a váltók átállítása. Emiatt a győri vonalon 40-50, esetenként 70 perccel is meghosszabbodott a vonatok menetideje – írta a Mávinform.

Kidőlt a fa

Drégelypalánk és Balassagyarmat között fakidőlés miatt nem lehetséges a közlekedés. Az S750-es vonatok közlekedésében jelentős késésekre, járatkimaradásokra lehetett számítani a reggeli, délelőtti órákban.

Szünetel a HÉV-közlekedés

A MÁV-HÉV Zrt. arról írt, hogy a H8-as vonalon vonataik késéssel közlekedtek, mivel a havazás miatt a faágak rálógnak a vasúti pályára, megnehezítve a közlekedést. Később kiderült, a fák nem bírták a terhelést, rádőltek a sínekre, így immár pótlóbuszok szállították (próbálták szállítani) az utasokat Kerepes és Mogyoród között. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció