Kiáramló gőztől égési sérülést szenvedett több utas egy motorvonaton Hodásznál. Lázár János azonnal vizsgálatot rendelt el, a Magyar Közlekedési Klub szerint ez viszont kevés.
Műszaki hiba
Ahogy írtunk róla, a motorvonat hűtővize – feltehetően műszaki hiba miatt – felforrt, és a tartályból kiáramló gőz több utasnak égési sérülést okozott. Közölték, a sérülteket a kiérkező mentők ellátták és kórházba szállították. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kártérítést kaphatnak
A vasúttársaság sajnálja a történteket, teljes és mihamarabbi gyógyulást kíván a sérülést szenvedett utasainak. Az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV-START vizsgálatot rendelt el. Ezúton is szeretné tájékoztatni a MÁV-START a megsérült utasait, hogy a társaság csoportos balesetbiztosítási szerződése alapján kártérítésre is jogosultak.
Vizsgálat indult
„Hat utas megsérült, amikor Hodásznál az egyik motorvonat meghibásodott. Azonnali vizsgálatot rendeltem el! Ilyen nem fordulhat elő! A forrásszűke miatt nem valósíthatunk meg annyi fejlesztést, amennyit szeretnénk, a vonatok nem olyan pontosak, gyorsak és kényelmesek, mint amennyire szeretnénk… az utasbiztonságból viszont nem engedünk!” – így reagált a baleset hírére Lázár János miniszter,
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Kritikus a járműhelyzet
„Évek óta mondjuk, hogy a magyar vasút járműhelyzete kritikus, különösen a nem villamosított vasútvonalakon. Napi rendszerességűek a járatkimaradások, több vasútvonalra néha napokig nem jut jármű. Mostanra pedig a járművek műszaki állapota már az utasok épségét is veszélyezteti” – kezdi a posztját a Magyar Közlekedési Klub.
Elavult helyzet
„Persze, ha jobbak lennének az állapotok, akkor sem mennének sokra 2023-ban az utasok a kényelmetlen, lassú, elavult motorvonatokkal, vagy a matuzsálemi mozdonyok által vontatott régi kocsikkal.”
Ha nincs pénz, a biztonság is csökken
„Örömteli, hogy Lázár János ingerküszöbét is elérte a téma, de jeleznénk, hogy egy-egy ügy kivizsgálása nem fogja megoldani a rendszerszintű problémákat. A fejlesztések erőltetett visszafogása, ill. a vármegyebérlet által ütött finanszírozási lyuk bizony előbb-utóbb a napi működésben is érezteti a hatását. Ha pedig a járművek karbantartására nem jut elég pénz, akkor ott nincs olyan, hogy a komfort csökken, de a biztonság 100%-os marad” – tették hozzá.
Átmeneti megoldás
„Ugyanakkor a működés hatékonyságának javítása a jelenlegi járműállomány mellett már nem elegendő. Sürgősen szükség volna gyorsan elérhető, használt dízelmotorvonatok vásárlására, amelyek akár átmeneti megoldásként is, segítenének a kialakult helyzeten.”
Ilyen vonatokat vennének
„A DB-nél sok 628-as sorozatú dízelmotorvonat vár vevőre, ill. mindig akad újabb adag RegioShuttle motorvonatból is. Ezek nagyszériás, kipróbált járművek, amelyek a magyar vonatoknál lényegesen többet tudnak, és nem mellesleg jóval fiatalabbak is. Beszerzésük új járműhöz képest pedig olcsón és gyorsan megoldható. Szavak helyett tettekre, és döntéshozói érdeklődésre van szükség!” – zárták a posztot.
Rossz állapotban a járműpark
„Adhatjuk bármilyen olcsón az IC-re a vonatjegyet, kiterjeszthetjük rá az országbérletet, de ha a járműpark romokban van nem tudunk új utasokat vonzani” –így nyilatkozott korábban a magyarországi vasúti közlekedés állapotáról Vitézy Dávid. A korábbi közlekedési államtitkár szerint, ha most nem indítják el a beszerzéseket, akkor 2026-2027-re sem lesznek új járművek, egyelőre viszont az is kérdéses számára, hogy az idei nyári szezont hogyan fogja kibírna a MÁV.
Kritikus problémák
Az egyik legégetőbb kérdés a MÁV járműflottája. Vitézy Dávid szerint hiába bővítette az elmúlt tíz évben a járműparkot a kormány uniós pénzekből elektromos meghajtású motorvonatokkal, két területen is kritikus problémák alakultak ki. A fővonali járműpark, az InterCity-k esetében komoly hiányosságokkal küzd, mind mozdonyok, mind pedig vasúti kocsik terén – jelentette ki Vitézy. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: illusztráció