Elkészült a Bajza és Bulcsú utca közti alagút, újra járható a Keleti és Duna közti útvonal. Világos lett és sima, a lehajtók meg külön menők – írta a Podmaniczky utcánál található felújított alagútról az egyik legnagyobb kerékpárosközösség Facebook-oldalán.

Dicsérő kommentek

A post alatt többen kommentálják a régen és most fotókat. „Két alkalommal voltam csak erre, de üdítő látvány, hogy végre kész”. „Ú, de jó lett! Hát hol fognak ezentúl gettós videoklipeket forgatni?” „Szép lett, remélem hogy arra azért oda fognak figyelni, hogy ne alakuljon át hajléktalanszállóvá meg nyilvános WC-vé”. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Megújuló Nyugati

Ahogy arról a Budapestkornyeke.hu is beszámolt teljesen megújítják a Nyugati pályaudvar környékét. A tervek értelmében egy háromszintes, részben a föl alá süllyesztett, modern pályaudvar lesz majd a Nyugatiból, amit a későbbiek során egy vasúti alagút köthet majd össze a dél pályaudvarral. Ha pedig mindez nem volna elegendő, akkor az is nagyon lényeges dolog, hogy a pályaudvar és környéke bezöldül, a Nyugati környezetében egy zöld, parkosított, átjárható, teljesen új városrész születik majd.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Ez volt az első alagút Budapesten

A tervek szerint 12 év alatt történik meg a változás. Mindez azért érdekes, mert az alagút volt az ország első aluljárója, a VI. kerületi Bajza utca meghosszabbításaként a sínpárok alatt a XIII. kerületbe átfutó Tunel.

Így nézett ki a felújítás előtt

Majd 150 éves

A 24.hu rövid történeti összefoglalót is ad róla. Az 1874 ősze óta használatban lévő, egykor természetes fénnyel bevilágított Hosszú Lukat előbb szélesíteni akarták, majd a csapadékelvezetését voltak képtelenek megoldani, a fejlesztések hiánya pedig megtette a magáét: a két világháború közt az átkelést nehezítő árusok mellett a tolvajok és fegyveres rablók is újra és újra feltűntek a szűk átjáróban, a helyzet pedig a Kádár-korra sem javult igazán, hiszen a lámpák folyton meghibásodtak, vagy széttörtek.

Itt található

Tavaly kezdték felújítani

Sokáig semmi sem történt aztán 2021 augusztusában elkezdtek dolgozni. A BDK Budapesti Dísz- és Közvilágítás Kft., a MÁV , a főváros, illetve a VI. és XIII. kerület által fenntartott részek végül százmillió forintból valósultak meg, sőt, az ügy élére álló Terézvárosi Önkormányzat egyúttal a takarítási, üzemeltetési, illetve közterület-felügyeleti szerepeket is átvette.

Így néz ki most

Címlapfotó: I bike Budapest.