A kedd reggel Budapesten veszteglő Ryanair járat kapcsán délután a kormány bejelentette, hogy felháborító az eset és vizsgálatot rendelt el, az Európai Unió közlekedési és turisztikai bizottságának magyar elnöke is megszólalt, este 21:15-kor pedig a Ryanair végül kiadott egy közleményt, amelyben elnézést kér a megszívatott utasoktól.

Ahogy azt ma korábban megírtuk, a Ryanair Kanári-szigetekre induló budapesti járata 06:30 helyett 12:20-kor szállt fel Ferihegyről. Az utasoknak azt mondták a gép túlsúlyos, ezért addig kell járatni a motort, amíg el nem égetnek annyi kerozint, hogy felszállhasson. A hosszú várakozás közben az utasok nem szállhattak le, még vizet sem kaptak. Egyikőjük idegességében rágyújtott, ezért rendőrt hívtak hozzá. Később kiderült, hogy Madridban azért kellett leszállnia ugyanennek a gépnek, mert nem volt elég üzemanyaga.

A kormány szerint felháborító az eset

Az üggyel kapcsolatban kedden 17 óra után a kormány bejelentette, vizsgálatot kezdeményez az ügyben. Mint írják: „A Ryanair légitársaság járata a nap folyamán mintegy hat órán át vesztegelt a repülőtéren, ezért Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és György István területi közigazgatásért felelős államtitkár fogyasztóvédelmi vizsgálatra utasította Budapest Főváros Kormányhivatalát, hogy megállapítsák: az eset kezelése során a Ryanair eleget tett-e jogszabályi kötelezettségeinek – írta a Miniszterelnökség az MTI-hez eljuttatott közleményében.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Úgy fogalmaztak: „felháborítónak tartjuk, ahogyan a légitársaság kezelte a felmerült problémát. Az utasoknak joguk van a tájékoztatáshoz, a légitársaságtól pedig elvárható, hogy mindent megtegyenek a kényelmetlenségek csökkentése érdekében”. A fogyasztóvédelmi vizsgálat során a kormányhivatal feladata megállapítani, hogy a Ryanair eleget tett-e az utasokkal szembeni kötelezettségeinek – írták, hozzátéve, hogy minden esetben szigorúan fellépnek az utasok jogainak védelme érdekében.

Az Európai Unió politikusa is megszólalt

Az Európai Parlament közlekedési és turisztikai bizottságának elnöke, Újhelyi István is foglalkozott az esettel. Kedden 15 órakor kiadott közleményében úgy fogalmaz: „Nem ez volt az első olyan eset, amikor a Ryanair egyik járata túlsúlyra vagy más technikai problémára hivatkozva később indult el, az utasok eddig nem kaptak semmilyen jogos pluszellátást a fedélzeten.”

Ujhelyi István álláspontja szerint ezek az esetek vállalhatatlanok és mindenképpen vizsgálatot, illetve változtatásokat tesznek szükségessé. Úgy fogalmazott: „az elmúlt időszakban szakemberekkel és európai döntéshozókkal közösen megalkottuk és az Európai Bizottság asztalára tettük a Fapados Etikai Kódexet, amely a többi között az ilyen esetekre is előírja a méltányos és elégséges szolgáltatást”.

„Elvárom, hogy a Ryanair – ahogyan a többi diszkont légitársaság is – mielőbb elfogadja és magára nézve is kötelezőnek tekintse ezeket az etikai normákat” – közölte a politikus.

Elnézést kér a Ryanair

A Ryanair légitársaság kedd este 21:17-kor kiadott közleményében elnézést kér az érintett utasoktól amiatt, hogy a Budapestről a Kanári-szigetekre tartó járata kedden üzemanyag-feltöltési okokból hat órán át vesztegelt a Liszt Ferenc-repülőtéren.

A légitársaság az MTI megkeresésére közölte: üzemanyag-feltöltéssel kapcsolatos okokból ennek a járatnak az indulása késedelmet szenvedett, majd a gép kitérőt tett Madridban, ahonnan további üzemanyagot vett fel, mielőtt folytatta volna útját a Kanári-szigetekre. A Ryanair elnézést kér minden utastól ezért a késedelemért – írták.

Kiemelt kép: A Ryanair egyik járata Ferihegyen- Fotó: BudaPestkörnyéke.hu