A 7. kerület polgármestere, Niedermüller Péter bejelentette, már vizsgálják annak a lehetőségét, hogy a kerület belső részét védett övezetté nyilvánítsák, így oda csak az ott élők hajthatnának be autóval. Ha a terv beválik, ragadós példát indíthatnak el Budapesten.

Védett övezet

A kerület vezetése védett övezetté nyilváníttatná Belső-Erzsébetvárost. A polgármester, Niedermüller Péter az Inforádióban elmondta: „Azt szeretnénk, hogy a lakóknak valamivel könnyebb legyen a közlekedés Belső-Erzsébetvárosban, mint azoknak, akik csak áthajtanak ezen a néhány utcán.” A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Csak az ott élők hajthatnak be

A polgármester azt is elmondta, hogy a védett területre csak az ott lakók mehetnének be autóval és természetesen az áruszállító járművek. Nem mehetnének viszont be a látogatóba vagy étterembe érkezők.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Lezárt zóna

A kerület polgármestere egyértelműen körülhatárolta az érintett városrészt. A Klauzál tértől a Károly körútig terjedő zóna lenne a Wesselényi és a Király utca között lezárva, de a pontos területről még nincs döntés – tette hozzá.

A kékkel jelzett területet zárnák le

Sétálóutcák, teraszok és sok gyerek

Mihez kezd a kerület a Színes Erzsébetváros elnevezésű Facebook-oldalon szuperblokknak nevezett, az autóforgalom elől hermetikusan lezárt területtel? A polgármester elmondása szerint az önkormányzat sétálóutcákat és közösségi tereket szeretne létrehozni valóban minimális autóforgalommal. Több biciklist, teraszokat és sok gyereket szeretne látni a szuperblokkban a polgármester.

Intenzív tárgyalások

A védett övezet kialakítása a budapesti parkolási rend része lenne. Niedermüller szerint intenzív tárgyalásokra lesz szükség a fővárossal, a BKK-val, a Budapest Közúttal. „Az Erzsébetvárosi Önkormányzat önmagában nem tudja ezt megvalósítani, csak akkor, ha van egy intenzív tárgyalássorozat, aminek a végén közösen kialakítunk egy parkolási és forgalomcsillapítási rendet” – tette hozzá a polgármester.

Hol lesz több autós?

A lezárt területről kiszoruló autósok a szomszéd kerületekben okozhatnak nagyobb forgalmat. Niedermüller Péter azt mondta, tárgyalnak a szomszédos 6. és 8. kerülettel, de ő nem hiszi, hogy egy ilyen lezárt kerületrész jelentős hatással lenne a környék forgalmára. Hozzátette: a Várban már működik ilyen védett terület.

Még vizsgálják

Közben a helyi képviselő-testület döntött a jelenleg is érvényben lévő forgalomcsillapítás meghosszabbításáról. A próbaidőszak 2022. június 30-án ér véget. Addig az önkormányzat a kerületben élőkkel és szakértőkkel együttműködve vizsgálja meg a védett övezetté nyilvánítás lehetőségét.

Fizikai akadály

Nagy kérdés, hogy az ott élők miként hajthatnak majd be? Lesz valamilyen fizikai akadály a területhatáron? Sorompó, vagy földbe süllyeszthető oszlop, esetleg semmi, csak egy kártya kell, amit a parkolóőrök ellenőriznek majd? Vélhetően az önkormányzatnál ezeket a lehetőségeket is vizsgálni fogják.

Ragadós példa

Ha Niedermüller Péter terve beválik, könnyen ragadós lehet. Hiszen ha a 7. kerület belső részét teljesen le lehet zárni, miért ne lehetne ugyanezt megtenni a 6. 8. 9. vagy éppen a 13. kerület belső részével?

Kiszorítják az autósokat

A szomszédos 6. kerületben, Terézvárosban úgy kedveznek az ott élő autótulajdonosoknak, hogy este 6 és reggel 7 óra között csak lakossági parkolási matricával rendelkező helyi lakosok várakozhatnak a kijelölt parkolóhelyeken. Ezt már több kerület is átvette. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Utca a 7. kerületben – BPK-grafika