Az egész világon Budapesten utaznak a legtöbben villamossal, évente 430 millióan – ez derült ki a Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség egyesített toplistájából. A második helyen Prága, a harmadikon Párizs áll.
4 éves adatok
2018-as adatok szerint Budapesten 430, Prágában 370, Párizs: 320 millióan utaznak egy évben villamossal – írja a közösségi oldalán egy szervezet adatait ismertetve Vitézy Dávid. A Budapest Fejlesztési Központ vezetője az adattal egyben a szervezet újabb villamoshálózat-fejlesztési projektjeit reklámozza. Többi között a Budai Fonódó meghosszabbítását a Budafoki útig.
Az útvonal
A Szent Gellért tértől a Duna-parton, majd a Rákóczi híd után nyugatra kanyarodva a Budafoki útig tartana ez a járat. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Izmozás a fővárossal
A beruházás engedélyezési tervei elkészültek. Az egész útvonalon ahol csak lehetséges, füves pályán haladna a villamos és kapcsolná össze a Kiskörút felől a belvárost és a budai rakpart felől Észak- és bel-Budát a dél-budai egyetemvárossal és városfejlesztési térséggel.
Rendeződni látszik a vita a fővárossal
Angyalföldi híd és a Városliget
Vitézy Dávid ír még a már a BudaPestkörnyéke.hu-n is ismertetett új hídról is amely majd összekapcsolja Angyalföldet és Zuglót Rákosrendezőnél, ezen villamosvonal is helyet kap meghosszabbítva a 3-as villamos gyűrűjét.
Ellenzők
Ennek a projektnek az ellenzői fakivágásokat emlegetnek és azt, hogy a pár éve a környékre költözők nem akarnak egy 2×2 sávos városi autópálya mellett lakni.
Vitézynek viszont tetszik
Vitézy Dávid szerint az új kapcsolatnak már folyik a tervezése, így összeérhet a 14-es vonala és a 3-62-69-es hálózat, számos új viszonylat indítására lehetőséget adva, akár a 3-as körgyűrű felől a Göncz Árpád városközpont felé, akár a 69-es vonala felől a Lehel tér felé.
Irány Budafok
A BFK a Kelenföld vasútállomásnál lévő csomópont fejlesztése keretében vizsgálja, hogy az Etele tér felől hogyan lehetne átvinni a 19-es és 49-es villamost az őrmezei oldalra, és hogyan lehetne meghosszabbítani a tervezett Dél-budai Centrumkórházhoz.
Újra lesz villamos a Bajcsyn?
A Nyugati pályaudvarra kiírt nemzetközi tervpályázatunkon március elsejére várjuk a pályaműveket. A tervezőknek a leendő Bajcsy-Zsilinszky úti vonal Nyugati téren átvezető szakaszát, a Nyugati tér átfogó rendezését, a felüljáró elbontását és az új villamosvonal átvezetését is ki kell találniuk.
Statisztika
Keleti országok
A lista 10 városából 7 közép-európai, a német nyelvű országokra esik, illetve a valamikori Osztrák–Magyar Monarchia legjelentősebb városai közé tartozik. Bécs mellett e körben az egykori keleti blokkról van szó, ahol – talán a pénzhiány miatt is – lassabban terjedt az egyéni autózás, így nem irtották ki oly mértékben a villamoshálózatokat, mint nyugatabbra szinte teljesen az 1950-es, 60-as, 70-es években.
Európán túl
Hong Kong és Melbourne óriási villamoshálózatot őrzött meg a brit befolyás nyomán kiépült XIX. és XX. századi hálózatból (Melbourné a világ pályahosszra legnagyobb villamoshálózata) és új vonalakkal fejlesztik is ezeket – ellentétben a valaha óriási hálózattal bíró Londonnal, New Yorkkal, Los Angeles-szel, ahol a villamoshálózat lényegében eltűnt.