Az elmúlt hét napon hét baleset történt az M0-áson. Gyakorlatilag naponta alakul ki vészhelyzet, gyakran súlyos, halálos áldozattal járó ütközés. Mi lehet ennek az oka?Miből áll össze az M0-ás veszélyes közlekedési elegye?

Az alábbi mondatok az M0-ás hét napját foglalják össze. Sokkoló, de az alábbi sorok balesetről, emberek sérüléseiről, örök eltávozásáról tudósítanak.

  • Baleset miatt több kilométeres torlódás alakult ki az M0-s autóúton szerda délután.
  • Balesetben meghalt egy ember hétfő reggel az M0-s XXII. kerületi szakaszán.
  • Több kilométeren torlódik a forgalom pénteken az M0-s autóúton Dunaharaszti közelében egy baleset miatt.
  • Négy kilométeren át torlódik a forgalom baleset miatt az M0-s autóúton a kistarcsai csomópont után szerda reggel.
  • Két teherautó összeütközött az M0-ás autóút 22-es kilométerénél Dunaharaszti külterületén vasárnap délután.
  • Lezárták az M0-s autóutat az M5-ös autópálya felé Szigetszentmiklósnál, ahol hétfő délelőtt három autó ütközött.
  • Két kamion és egy teherautó ütközött össze szerda délután az M0-ás autóút külső gyűrűjén Diósdnál.

Gyorshajtás

Az országos statisztikai adatokból az látszik, hogy a balesetek legtöbbször a nem megfelelően megválasztott sebességből adódnak, vagyis gyorshajtás miatt történik baleset. Az M0-ás Magyarország legforgalmasabb, és így legbalesetveszélyesebb útszakasza is. A gyorshajtás itt is fontos tényező. Dugómentes szakaszon két percen belül biztosan találkozunk gyorshajtóval.

Óriási forgalom

Ahogy azt korábban itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon megírtuk óriási forgalom megy át az M0-áson. A Magyar Közút mérései szerint tavaly az M0 legforgalmasabb része 130 százalékos kapacitáskihasználtsággal működött. Ez a terület Pécel magasságában van, az átlagos járműforgalom itt közel 69 ezer gépjárművet jelent naponta. Maglód és az M4-es között sem sokkal jobb a helyzet, ott naponta 63 ezer gépjármű halad át. Meglepő adat az is, hogy a legtöbb, napi 13 ezer kamionnal az M6-ostól nyugatra lehet találkozni.

Dugók

A balesetek következménye a biztos dugó, de az M0-áson koccanás nélkül is sokszor csak araszol az autósor, mert egyszerűen nem bír el több járművet az M0-ás, illetve a le,-és felhajtóinak ennyi a kapacitása.

Felújítás

A déi szektorban zajló felújítási munkák miatt, a teljes autóútnak csak az egyik oldala járható kétszer két sávon. Rengeteg a sávelhúzás, ezek nem mindig egyértelműek, zavaró, hogy a sárga segédvonalak mellett a korábbi, fehér jelzések is jól látszanak az aszfalton. Mindemellett a sztráda kanyarog, a sávok szélessége folyton változik. Egy kamion mellé bekeveredni a sevelhúzásos kanyargós részen meglehetősen barátságtalan pillanat.

Baleset az M0-áson – Fotó: MTI/Mihádák Zoltán

Türelmetlenség

A dugók miatt és a gyors hazaérkezés reményében egyre türelmetlenebbek az autósok. Egy türelmetlen sofőr pedig őrültségekre képes. Érdemes megnézni a balesetek időpontját. Gyakoriak a reggeli és a délutáni csúcsban történt ütközések.

Tapasztalatlan sofőrök

Nem kell agresszívnek vagy türelmetlennek lennie egy autósnak, elegendő, ha tapasztalatlan. Ha nincs megfelelő rutinja egy autópályán, párhuzamos közlekedésben, nem százszázalékos a sávtartó képessége, vagyis „kóricál”, az szintén erős veszélyforrás magára és a többi autósra nézve az M0-áson.

Veszélyes elegy

Az M0-ás a közlekedés olyan veszélyes elegyét tartalmazza, amellyel az országban ilyen hosszan, sehol nem lehet találkozni. Igazi próbatétel. A tömegben vonuló autók, hatalmas kamionok, a kanyargó sávelhúzások, duplán látszó sárga és fehér burkolati jelek, türelmetlen és tapasztalatlan autósok sokasága alkotja ezt a veszélyes közlekedési elegyet. Ebbe belekeveredni, az M0-ásra kimenni tényleg életveszélyes, csak felkészült autósok vágjanak neki!

Kiemelt kép: Baleset az M0-áson – Forrás: MTI/Mihádák Zoltán