Fontos felmérésnek lehetnek részesei azok az utasok, akik letöltik és használják a FAIRTIQ alkalmazást a BKK felkérésére. A kutatás az utazási szokásokat vizsgálja, a kapott eredmények hatással lesznek a közlekedési cég fejlesztéseire. A részleteket a BKK célzottan juttatja el a BudapestGO app felhasználóihoz. A felmérést követően a résztvevők ajándékutalványt kapnak.

Folyamatos fejlesztés

A BKK folyamatosan fejleszti szolgáltatásait az ügyfelek visszajelzései, a kutatásokból körvonalazódó használati szokások és igények, illetve a fenntarthatósági szempontok és nemzetközi jó gyakorlatok alapján. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Önkénteseket keresnek

Most önkéntes jelentkezők lehetnek hatással a budapesti közösségi közlekedés jövőjére – ők azok, akiknek utazási szokásait a FAIRTIQ applikáció segítségével egy hónapon át vizsgálja a BKK.

Népszerű alkalmazás

A FAIRTIQ alkalmazását számos európai nagyváros és régió használja, különösen Svájcban, Németországban, Franciaországban és Ausztriában népszerű az applikáció.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Toboroz a BKK

A közlekedési cég a BudapestGO hírlevelén keresztül toborozza a tesztelőket, akiknek csupán le kell tölteniük a FAIRTIQ demó alkalmazását, az FTQ Lab applikációt, és azon keresztül jelezni a közösségi közlekedéssel megvalósuló utazásokat.

Hasznos információk

A BKK a tesztidőszakban az FTQ Lab app segítségével nyer hasznos információkat a felmérésben résztvevők utazási szokásairól: mennyi időt töltenek utazással, milyen útvonalakon utaznak, hol és hányszor szállnak át.

Ajándékutalvány

A teszt kizárólag a közösségi közlekedési szokások megismerését szolgálja, a felhasznált adatokat a BKK a GDPR szabályoknak megfelelően kezeli. A tesztelők a részvételért cserébe 5000 Ft-os BKK ajándékutalványt kapnak.

Munkaerőt is keresnek

Amint azt a BudaPestkörnyéke.hu is megírta folyamatos toborzást tart a BKK a jegyellenőri és utaskoordinátori pozíciókra. A rugalmas munkavégzés ígérete mellett egy jegyellenőr havonta 385 000 forintot kaphat, akár végzettség nélkül is. Ugyanakkor érdemes végiggondolni, hogy vállalni kell a munkával együtt járó kellemetlenségeket is, már ami például a büntetések kiszabását illeti.  

Biztató mondatok

„Fontos számodra a kiszámítható munkaidő, a stabilitás, a korrekt bérezés és juttatási csomag? Csatlakozz hozzánk, és érezd Budapest pulzusát! Várunk csapatunkba!” – ezekkel a mondatokkal toboroz jegyellenőrző és utaskoordinátor pozícióba embereket a BKK.

Atrocitások és huzat

A jegyellenőri munkakör sokszor jár atrocitásokkal. Előfordul, hogy a huzatban kell ügyelni és ellenőrizni az utasok jegyeit, és az sem ritka, ha olyan kellemetlen szituációkat is meg kell oldani, mint amikor valakit meg kell büntetni.

Több munkakör is képben

A BKK karrier honlapján a jegyellenőrző és utaskoordinátor pozíciók közé tartozik a jegyellenőr, utaskoordinátor és külön a hév-jegyellenőr.

Elég a nyolc általános

A jegyellenőr és utaskoordinátor pozíció között a munkakör betöltésének elvárásai között nincs eltérés, egyikhez sem szükséges középfokú végzettség. Ez azt jelenti, hogy már 8 általánossal betölthető a pozíció, és az előzetes szakmai tapasztalat sem feltétel.

Elvárás a büntetlen előélet

Elvárások között szerepel még a több-műszakos beosztás vállalása, melyet műszakpótlékkal díjaznak, a jó kommunikációs készség és a problémás helyzetek könnyed kezelése, valamint a büntetlen előélet. Az angol nyelvtudás szintén előnyt jelent mind a két munka esetén, de nem elvárás.

A jegyellenőr büntetéseket is kiszab

A két pozíció között alapvetően az a különbség, hogy a jegyellenőr feladatai között szerepel a pótdíjak kiszabása is amellett, hogy segítőkészen és udvariasan tájékoztatja az utasokat és segíti és ellenőrzi a szabályos közlekedésüket. Az utaskoordinátor nem szabhat ki pótdíjat, azonban ellenőrzi a jegyek és bérletek érvényességét, és segíti az utasokat.

Különbség a fizetésben  

Ez ugyan apróságnak tűnik, mégis számít, mert fizetésben is láthatunk némi differenciát. A jegyellenőr kezdő fizetése bruttó 385 000 forint, míg az utaskoordinátori pozíció kezdő fizetése bruttó 375 000 forintot vihet haza – írta meg a Pénzcentrum. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: BKK