Halálra gázolt egy embert a vonat Dunakeszinél. Az utasok a MÁV oldalán arról panaszkodnak, hogy nem kapnak kellő tájékoztatást, van aki már több mint egy órája ül a vonaton. Közben a MÁV jegyek online értékesítési rendszere is leállt.
Gázolt a vonat
A Szobról a Nyugati pályaudvarra tartó, Vácról 7:59-kor továbbindult G70-es vonat (2337) elgázolt egy embert Dunakeszi alsó megállóhely közelében. A helyszínelés végéig, várhatóan 11-12 óráig, egy vágányon haladhatnak a vonatok Dunakeszi és Rákospalota-Újpest állomások között. A Budapest-Vác-Szob vonalon 10-20, esetenként 20-30 perccel nőhet a menetidő. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Segít a Katasztrófavédelem
A gázolásban érintett G70-es vonat utasait várhatóan a Vácról 8:04-kor elindult S70-es vonatra (2457) szállítják át a Katasztrófavédelem segítségével.
Így változik a vonatközlekedés
- A Nyugati pályaudvarról Vácra 10:15-kor és a Vácról Budapestre 11:34-kor induló S70-es vonatok (2414, 2445) nem közlekednek.
- A Nyugati pályaudvarról Szobra 09:08-kor és a Szobról Budapestre 10:56-kor induló Z70-es vonatok (2362, 2315) nem közlekednek.
- A Nyugati pályaudvarról Vácra 09:15-kor és a Vácról Budapestre 10:34-kor induló S70-es vonatok (2472, 2425) nem közlekednek.
Felháborodtak az utasok
A MÁV Facebook oldalán több felháborodott utas tette szóvá, hogy a társaság nem tájékoztatta az utasokat a tovább utazásról. Az egyik vonaton ülő ezt írta: „A vonaton mire való a sok csiribiri kijelző és a mikrofon amiért sok milliárdot fizettek? Miért nem lehet azon tájékoztatni az utasokat normálisan es időben??? 40 percet ültünk a vonaton mire valami információfoszlány megérkezett. Szánalmas! Magyarország még mindig a 90-es években van?”
Ezt írta egy másik utas
„Csak jelzem, hogy nem 20-30 perccel, hanem lassan 1-2 órával nő a menetidő. A Sződligetről Budapest felé 9:10-kor induló S70-es még mindig Gödön rostokol, és fogalmam sincs, mikor indulunk tovább?”
Nem lehet jegyet venni
Közben a MÁV arról tájékoztatta utasait, hogy a jegyértékesítési rendszer meghibásodása miatt a menetrendi keresőben (Elvira) és a MÁV mobilalkalmazásban nem váltható menetjegy.
Vizsgálják a sikertelen vásárlásokat
Az online rendszerekben (Elvira, MÁV applikáció) végzett, sikertelen jegyvásárlásokat a MÁV-START megvizsgálja, és intézkedik a többszöri vásárlások esetén az automatikus visszafizetésről az online fizetés során használt bankszámlára – írja Facebook oldalán a vasúttársaság.
Pénzvisszatérítés, észrevételek
Amennyiben a jegy az applikációban nem látszik, és a MÁV-START-tól sem kap e-mail értesítést a sikeres vásárlásról, akkor Önnek nincs jegye. Utazás csak érvényes jeggyel lehetséges, ezért kérjük, vásároljon másik jegyet. A zárolt összeget 48-72 órán belül visszatérítik a fizetéshez használt bankszámlára.
Itt lehet reklamálni
„Amennyiben ez nem történne meg, akkor a problémát kérjük jelezze: [email protected]. A probléma sikeres kivizsgálásához kérjük adja meg alábbi információkat: email cím, amivel az alkalmazásba regisztrált, a sikertelen vásárlás időpontja, illetve ha rendelkezésére áll, akkor a vásárlás banki tranzakciójának adatait” – írja a MÁVinform. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Ez is érdekelhet
Kiemelt kép: illusztráció – a fotó egy korábbi balesetről készült – Forrás: Keszi Channel