Pontosítást tett közzé a MÁV-VOLÁN-csoport a főváros és a közszolgáltatók megállapodásával kapcsolatban vasárnap, e szerint március elsejéig használhatók a Budapest-bérletek az agglomerációs Volánbusz-járatokon és a MÁV-HÉV járatain.

Technikai megállapodás

„A napokban nyilvánosságra hozott technikai megállapodás értelmében 2024. január elsejétől továbbra is a megszokott gyakorlat szerint használhatók a Budapest-bérletek az agglomerációs Volánbusz-járatokon és a MÁV-HÉV járatokon, ugyanakkor a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium döntésének megfelelően az átmeneti megoldás legfeljebb március elsejéig, az új tarifarendszer bevezetéséig lesz érvényben” – írták az MTI-hez is eljuttatott közleményükben.

Ideiglenes megoldás


A Budapesti Közlekedési Központ pénteken azt közölte, hogy olyan háromoldalú megállapodást kötött a MÁV-HÉV-vel és a Volánbusszal, amely biztosítja a jelenlegi tarifarendszer megőrzését. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Vitézy is reagált

A Budapest-bérlet megszüntetése “olyan példátlan visszalépés lenne a budapesti közösségi közlekedésben, amit nem szabad megengedni” – írta vasárnap a Facebook-on Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár a bérlet ügyében történt újabb fordulatot.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Lázáré a felelősség

Vitézy azzal emelte ki a vasárnapi MÁV-közlemény egyik mondatát, hogy ez utóbbi döntés “minden felelőssége Lázáré”. A mondat ugyanis így hangzott: “ugyanakkor a tulajdonosi jogokat gyakorló, Építési és Közlekedési Minisztérium döntésének megfelelően az átmeneti megoldás legfeljebb március elsejéig, az új tarifarendszer bevezetéséig lesz érvényben.”

Egyezzenek meg

Szerinte a lépéssel Lázár János üzent a budapestieknek. Vitézy a maga részéről megismételte korábbi javaslatát: továbbra is csak egy megoldást látok: Karácsony Gergely főpolgármester és Lázár János közlekedési miniszter kezdjék együtt az újévet, zárkózzanak be, és ha már a BKK és a MÁV szintjén nem sikerült, addig ne jöjjenek ki, míg nem állapodnak meg egy tartós megoldásban.

2 milliárdról szól a vita

Hozzátette, hogy „az egész vita a budapesti közösségi közlekedés éves költségvetésének 1 százalékát jelentő kétmilliárd forintos összegről szól. Az nem történhet meg, hogy egy ilyen léptékű vita miatt a Békásmegyerről, Cinkotáról, Rákosmentéről, Csepelről, Budafokról, a Budakeszi útról és sok más környékről hévvel, vonattal vagy Volánbusszal ingázók márciusban arra ébredjenek, hogy kétszer annyiért kétféle bérletet kell vásárolniuk.”

Reagált a főpolgármester

Karácsony előtt arról szóltak a hírek, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) elszámolási vita miatt nem akarja meghosszabbítani a fővárossal kötött közszolgálati szerződését. Karácsony Gergely ezt az opciót december 21-én ostobaságból és kicsinyességből történő kicseszésnek minősítette. Azóta úgy tűnik, hogy a tárgyalások ellenére is megszűnik ez az opció március elsejével. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció