Október 27-től három héten át immár mindkét vágányon szünetel majd vasúti forgalom Biatorbágy és Szárliget között. Az új forgalmi rend idején a tehervonatok forgalmát átterelik a Székesfehérvár–Komárom vonalra, így a személyszállító vonatok itt sem járhatnak majd. A korábbi közlekedési államtitkár, Vitézy Dávid szerint „igencsak egyedülálló lépés, hogy a tehervonatok miatt leállítják a személyszállítást egy ilyen forgalmas vasútvonalon.”

Teljes vágányzár Biatorbágy és Szárliget között

A pályafelújítás első ütemét követően, október 27-től három héten át immár mindkét vágányon szünetelni fog a vasúti forgalom, azaz sor kerül az 1-es fővonal teljes kizárására Biatorbágy és Szárliget között – jelentette be a MÁV a Bécs felé vezető Budapest–Győr–Hegyeshalom-vasútvonal felújításával kapcsolatban. A közlemény szerint az október 27-től november 17-ig tartó teljes vágányzárra azért lesz szükség, mert több mint másfél kilométer hosszan az alépítményt, azaz vasúti töltéseket, bevágásokat is helyreállítják, ami csak jelentős földmunkálatokkal végezhető el. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Csak így lehet megoldani

Mindkét vágány alatt, egy időben két-három méter mélyen a kivitelező elbontja a földművet. Ezt a stabilizációt biztosító munkálat és a pálya újjáépítése követi. A 140 km/h-s sebesség visszaemeléséhez elvárt minőségű pályaállapot csak így hozható létre – írja a MÁV. November 18. és december 9. között zajlik majd a másik vágány átépítése, ekkor újra egy vágányon haladhat a forgalom.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Székesfehérvár és Komárom között is szünet

A MÁV arról is tájékoztatott, hogy az október 27-től három hétre életbe lépő új forgalmi rend idején „a tehervonatok forgalmát a győri fővonalról átmenetileg a Székesfehérvár–Komárom vonalra lehet átterelni. Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy a személyszállító vonatok közlekedése itt szintén szünetelni fog, az utasokat Székesfehérvár és Komárom között ugyancsak vonatpótló buszok szállítják.”

„Igencsak egyedülálló lépés”

A korábbi közlekedési államtitkár, Vitézy Dávid Facebook-posztban reagált az újabb érdekes helyzetre. „Igencsak egyedülálló lépés, hogy a tehervonatok miatt leállítsák a személyszállítást egy ilyen forgalmas vasútvonalon, számos európai országban ez elképzelhetetlen volna. Ráadásul egy olyan vonalon, ahol az elmúlt egy évben tízszeresére (!) nőtt az utasforgalom a még általunk bevezetett új menetrendnek köszönhetően” – fogalmazott.

Komoly szerepe van ennek a vonalnak

A vonalat egyre több utas használja, nem csak lokálisan, de sok távolsági utas is, a vonatok eddig csatlakoztak a székesfehérvári InterCity-k felé – messze nem csak regionális szerepe van személyforgalomban sem a vonalnak. Sőt, Székesfehérváron belül Szárazrét megállóhely újranyitása óta Dr. Cser-Palkovics András polgármester intézkedése nyomán a helyi közlekedésben is részt vesz.

„Ez nem igaz”

„Nem igaz, hogy az intézkedés elkerülhetetlen. Egyrészt a reggeli és délutáni iskolás csúcsidőben a tehervonatok tudnának várakozni. Másrészt épp a vonal leginkább kihasznált Székesfehérvár – Kisbér szakaszán bőven lenne pályakapacitás arra is, hogy a személyvonatok járjanak a tehervonatok mellett is. Mivel az intézkedés indokoltsága erősen megkérdőjelezhető, csak remélni merem, hogy nem egy újabb vasútvonal-bezárás próbaüzemét látjuk – azért is teszem ezt most szóvá, nehogy utána az „utasok már megszokták és megszerették a pótlóbuszokat” jeligére túl késő legyen” – írta Vitézy.

Most jön az egyik legnehezebb időszak

Egyébként is az egyik legnehezebb szakasza jön a győri fővonal kapkodva bevezetett vágányzárának: október 27-től három héten át már a bécsi nemzetközi vonatok is csak Tatabányától indulnak nyugat felé, a railjeteket és EuroCityket is buszok pótolják majd Budapesttől.

Máshogy is megoldhatták volna

„Ahogyan írod, lett volna lehetőség arra, hogy elférjenek a személyvonatok. Minden más országban elsőbbséget élvez a személyszállítás. Nem beszélve arról, hogy a nemzetközi, távolsági utazók teljes ellehetetlenítése azzal, hogy az egyetlen értelmes kerülőútvonalat is kiveszik három hétre, ezzel jól megcsuklóztatva mindenkit” – erősítette meg a leírtakat egy kommentelő. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: illusztráció