Forgalomlassító demonstrációt tartanak csütörtökön és pénteken Tinnyén. A tiltakozásra reggel hat és délután négy óra között kerül sor. Torlódásra kell számítani.

Kiváló lehetőség az agglomeráció hírportáljánál! Gyere hozzánk hirdetésszervezőnek és vidd el minden hónapban a kimagasló jutalékod! Folyamatos a belépés, a részletekért kattints ide!

Az akcióra azért kerül sor, mert szeretnék megszüntetni a napi több száz kamion átdübörgését a településen. Molnár Ede, Tinnye alpolgármestere a Buda Környéki Televíziónak elmondta, hogy az alapprobléma az, hogy 2013-ban főúttá minősítették a településen áthaladó utat, miközben az alkalmatlan az ilyen nagy forgalom levezetésére.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Mint mondta: „Nem megfelelő az út minősége, gondok vannak a zajártalommal és a levegőszennyezéssel.”

„Nagyon fontos lenne, hogy mielőbb megépüljön az M100-as és a jelenlegi forgalom elól mentesüljön a település. Addig aztakarjuk elérni, hogy az utat működtető Magyar Közút Zrt. tegye rendbe az útszakasz minőségét és lehessenek zebrák a településen belül” – mondta Török Éva, tinnyei önkormányzati képviselő, szintén a helyi tévének.

Kulcskérdés az M100-as út

Az M100-as út kérdésköréről már többször írtunk itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon. Ez az út köti majd össze az M1-es autópályát Esztergommal. Az út Bicske környékén csatlakozik a sztrádához, és a megépítését még Orbán Viktor ígérte meg a Suzuki japán elnökének.

Ez a cikkünk mindent részletesen elmagyaráz: Élhetetlen települések, őrületes forgalom – látványos videó készült az M100, M10, M0 és a 10-es út kapcsolatáról

Az M100-as a sztráda és Esztergom összekötésénél több funkciót is ellát majd, hiszen a dolgok jelenlegi állása szerint ez lesz az M0-ás körgyűrű eddig hiányzó budai szektora is.

Tegnap arról írtunk, hogy Piliscsabán attól tartanak, hogy az M100-as út megépülésével óriási nemzetközi forgalom zúdul a 10-es útra, hiszen akkor már csak ez a nagyjából 20 km-es szakasz hiányozna az M0-ás körgyűrűből. Ők az M10-es út építéséért adtak be petíciót, mert az vezetné el a forgalmat a 10-es útról és közben bezárná az M0-ás körgyűrűt is Budapest körül.

Kapcsolódó cikk: Meglepődött az államtitkár: rengetegen írták alá az M10-es útért a petíciót

A helyzet tehát bonyolult, egyik ügy a másikhoz kapcsolódik, közben pedig az egyre nagyobbra duzzadó agglomeráció és vele együtt a főváros is fulladozik a dugókban.

Mielőbb egységes, jól átgondolt, a kötöttpályás közlekedési rendszerek robbanásszerű fejlesztését is magába foglaló Nagy-Budapest közlekedési tervre és annak megvalósítására lenne szükség. Budapesten és környékén hárommillió ember él és az ország GDP-jének a legnagyobb része is itt termelődik meg.

Kiemelt kép: Részlet a Buda Környéki Televízió videójából