A magas rezsiárak helyett átmenetileg kivonja a forgalomból a CNG-hajtású autóbuszokat és korszerű dízelüzeműekkel helyettesíti azokat. Mivel csak ezen buszok üzemeltetése éves szinten egymilliárd forintba kerül, így jelentős megtakarítást várnak a lépéstől.

Leállnak a gázüzemű buszok

A Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) úgy döntött, a drasztikusan megemelkedett gázár miatt átmenetileg leállítja a CNG-hajtású autóbuszokat és korszerű dízelüzeműekkel helyettesíti azokat – mondta el Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes egy csütörtöki háttérbeszélgetésen az MTI szerint. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Átmenetileg kivonják a forgalomból a „gázos” buszokat

 Közölte: ülésezett a főváros energia- és gazdasági válság elleni operatív törzse és az a döntés született, hogy a BKV november 1-jétől fokozatosan kivonja a forgalomból az 53 CNG-üzemű autóbuszt.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Drasztikusan megugrottak az üzemeltetési költségek

Hozzátette: a BKV esetében a földgáz ára november 1-jétől az eddigi ár közel ötszörösére emelkedik, és az új földgázárak mellett a CNG-hajtású járművek egy kilométerre vetített fajlagos üzemanyagköltsége a dízel hajtású autóbuszokéhoz képest 350 százalékkal, kilométerenként mintegy 500-550 forinttal lesz magasabb.

Éves szinten egymilliárdos lenne a többletkiadás

A BKV állományában lévő 53 CNG-hajtású jármű esetében az üzemanyagár-többlet éves szinten elérheti az egymilliárd forintot, ezért döntött a BKV arról, hogy leállítják ezeket a gázüzemű buszokat és helyettük korszerű dízelüzeműeket állítanak be.

Dolgoznak az olcsóbb gázbeszerzésen és lakatot tesznek a BKV hírhedt Akácfa utcai székházára

Kiss Ambrus hangsúlyozta: nem egész évre állítják le ezeket a buszokat, és a BKV dolgozik az olcsóbb földgáz beszerzésén. Döntöttek arról is, hogy a BKV Akácfa utcai székházát novemberben bezárják.

Csak addig üzemel a műjégpálya, ameddig az fenntartható

Elmondta azt is, a Műjégpálya kapcsán az az elvi döntés született, hogy amíg rentábilisan tudják működtetni, addig nyitva tartják, de a szociális kiadások terhére nem működtetik; december 31-ig nyitva tud maradni. Kérdésesnek nevezte a főpolgármester-helyettes, hogy a korábban magas látogatószám biztosított lesz-e a jövőben.

A bérletek ára nem változott

Noha a budapesti közösségi közlekedési járműveibe már csak hatósági áron tankolhatnak és a villamosenergia beszerzése is kihívások elé állítja a városvezetést, ennek ellenére a jegyek és a bérletek ára változatlan maradt.

Nincs is olcsó orosz gáz

Mint korábban beszámoltunk róla, Karácsony Gergely csütörtök délután azt írta Facebook-oldalán, hogy hatalmas átverés a kormány által hangoztatott olcsó orosz gáz. A főpolgármester szerint ugyanis Bulgária fővárosában, Szófiában a novemberi piaci gázár 350 Ft/m3. A magyar kormány ezt 1500 Ft/m3-es áron kötötte le a budapesti távfűtés részére. 

Vállalhatatlan a kormány hintapolitikája

„Magyarország ismét a semmiért állt a történelem rossz oldalára. Szembemegyünk Európával, szembemegyünk a szövetségeseinkkel és ismét, mint sajnos már oly sokszor, a vesztes oldalra állunk. Azért a vállalhatatlan hintapolitikáért, amit a kormány művel, semmit se kapunk” – vélekedett. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció