Elindultak az alacsonypadlós, korszerű, a 21. századi közlekedéshez méltó CAF-villamosok a felújított 50-es vonalán Budapesten – jelentette be a főpolgármester csütörtökön a villamos Határ úti végállomásán tartott sajtótájékoztatóján.

Minőségi közlekedés

Karácsony Gergely úgy fogalmazott, a jövőbe vezető út a minőségi közösségi közlekedésen keresztül vezet. Megjegyezte: nemcsak a belső, hanem a külső kerületek is szenvednek az átmenő forgalomtól, attól, hogy naponta több százezer autó érkezik a városba, és ennek az egyedüli alternatívája, ha a közösségi közlekedés színvonalát versenyképessé teszik a gépjármű-közlekedésével. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Az 50-es villamos vonalán

Hozzátette, ezért fontos, hogy az 50-es villamos vonalán elindultak szeptember 1-jén az alacsonypadlós CAF-járművek, ezzel ugyanis akadálymentessé teszik a villamosjáratot, és talán visszaadják a közösségi közlekedés népszerűségét, amelyet a koronavírus-járvány idején részben elveszítettek.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Számos fejlesztés

Emlékeztetett: számos, a dél-pesti régió közlekedését érintő fejlesztés van folyamatban, például a 3-as metró felújítása és a Határ úti metrómegálló aluljárójának akadálymentesítése. Felidézte azt is, a Fővárosi Közgyűlés biztosította a 14 évnél fiatalabbak ingyenes közösségi közlekedését, és reményét fejezte ki, hogy a tanév első napján is sokan választották közülük ezt a lehetőséget.

Energiaválság

Karácsony Gergely kifejtette: Budapestnek, Magyarországnak és az egész világnak szembe kell néznie az energiaválsággal, a megélhetési és klímaválsággal, és ilyenkor fontos minden fejlesztés, amely a fenntarthatóságot, az energiatudatosságot, az energiaforrások tudatosabb használatát segíti elő.

A fejlesztések megbecsülése

Felhívta a figyelmet arra, hogy fontos megbecsülni a fejlesztéseket, amelyeket a háború és a háború által generált és mélyített válságok idején a főváros, erejét megfeszítve, el tudott érni. Elmondta: a fővárosi önkormányzatnak 51 CAF-villamos megvásárlására van szerződése, és „minden követ megmozgat”, hogy forrást találjanak a beszerzésükre. Hétfőn tárgyal Navracsics Tibor területfejlesztési miniszterrel – folytatta -, és reményét fejezte ki, hogy szót tudnak váltani arról is, ha megérkeznek az európai uniós források, azt fel tudják-e használni a CAF-villamosok beszerzésére.

Átépült megállók

Az 50-es villamos vonalán több helyen átépültek a megállók, felújították a vágányokat és az áramellátási rendszert, hogy azon a vonalon is tudjanak közlekedni az alacsonypadlós CAF villamosok. Gajda Péter (Momentum-DK-MSZP-Párbeszéd-LMP), Kispest polgármestere felidézte, hogy 1880-ban indult el a gőzvontatású vasút, amely a lőrinci téglagyárat kötötte össze Kispesttel és Budapesttel. A kispestiek aztán néhány év alatt elérték, hogy az eredetileg teherszállításra épített vonalon személykocsik is közlekedjenek. Ez a vonal azóta is összeköti a fővárost és a két kerületet – emelte ki a 19. kerület polgármestere.

Korszerűsítés

Hozzátette: a főváros, a 18. és a 19. kerület közösen, idő előtt teljesítette a vonal korszerűsítésére tett ígéretét, és reményét fejezte ki, hogy az Üllői út, majd az Ady Endre út felújítása is hasonló módon, a válságos időszak közepén is megvalósulhat. Kunhalmi Ágnes (MSZP), Pestszentlőrinc-Pestszentimre országgyűlési képviselője arról beszélt, egyik fő választási ígérete valósult meg azzal, hogy alacsonypadlós villamosok járnak az 50-es vonalon.

Óriási hatás

Az ilyen fejlesztések óriási hatással vannak az olyan peremkerületekre, mint a 18. Megjegyezte: az alacsonypadlós villamosok közlekedése nagymértékben hozzájárul az utasok kényelméhez, emellett emelkedik a kerület ingatlanjainak értéke is.

Újabb vonalak megújítása jöhet

Szaniszló Sándor (Momentum-DK-MSZP-Párbeszéd-LMP), Pestszentlőrinc-Pestszentimre polgármestere kiemelte: nagyon fontos, hogy a nehéz gazdasági helyzetben is meg tudták újítani a villamos vonalát. Hozzátette: remélik, nemcsak az 50-es villamos vonalán, hanem később, a 42-es villamos meghosszabbításával – amely így elérné a 18. kerület központját is – további alacsonypadlós villamosok járnak majd a kerületben. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: 50-es villamos – Forrás: BKK