A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret a közelben haladó 100a jelzésű vasútvonallal kötnék össze, a tervek már elkészültek, már csak EU-s forrást kell az építéséhez találni. Ha elkészül, alapvetően átalakul majd a repülőtér közlekedése és a taxis hiénák kereshetnek új vadászterüleet, mert ezzel kivégzik a bizniszüket.

Egy éve még áldatlan állapotok fogadták a fapados repülőjáratokkal utazókat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A karámok nagy részét mostanra elbontották, de a légikikötő megközelítése továbbra is nehézkes. A kormány most uniós források bevonásával szeretné korszerűsíteni a gyorsforgalmi utat, és egy vasúti leágazást is szeretnének kiépíteni – írja az atv.hu.

Egy 22 kilométeres leágazással köthetik össze Monort a repülőtérrel, melynek elkészültével részben alagúton keresztül járhatna a vonat Kőbánya-Kispest és Monor között. Mivel a 100a vasútvonal a Budapest-Cegléd-Szolnok irányt jelenti, a beruházás ezeknek a városoknak is jó hírt jelent majd: akár közvetlenül érinthetik majd Szolnokból induló járatok a fővárosi repülőteret – írja a magyarepitok.hu.

Az építési engedély már megvan

A beruházást 2030-ig fejeznék be, nagyságrendileg többszáz milliárd forintos költsége lenne. A fejlesztés fontosságában a kormány és a fővárosi önkormányzat is egyetért: Fürjes Balázs Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár szerint a nagyságrendje európai uniós források bevonását igényli, melyek megszerzésén jelenleg is folyik a munka. A vasútvonal tervei elkészültek és az építési engedélye is megvan – tette hozzá. Emellett a repülőtér korszerűtlen gyorsforgalmi bekötését is fejlesztenék.

„A főváros vezetése támogatja azt az elképzelést, hogy az országos vasúthálózatba integráljuk a reptéri vasút közlekedését. Ez jó lenne a budapesti polgároknak, hiszen gyorsan és olcsón tudnák elérni a repteret és jó lenne a vidéki településen élőknek is, hiszen közvetlenül, akár átszállás nélkül tudnák elérni a repteret.” – mondta Karácsony Gergely.

Vitézy Dávid szerint a budapesti repülőteret idén akár 17 millió utas is használhatja, ami elkerülhetetlenné teszi a fejlesztéseket. A BKK korábbi vezérigazgatója jó ötletnek tartja a vasúti fejlesztést: „Nem csak azt biztosítja, hogy a repülőtérről, a 2-es terminálról a Nyugati pályaudvarra, illetve Budapest más pontjaira, a megújuló déli körvasúton át Kelenföldre is óránként legalább 10 vonat tudjon indulni, ami egy elég jó, elég sűrű kiszolgálást jelent, hanem ennek a tervnek van egy nagyon fontos olyan előnye is, hogy ezek a vonatok tudnak Kelet-Magyarország és Nyugat-Magyarország nagyvárosai felé is továbbhaladni.”

A taxis hiénák piacot veszítenek

A repülőtér közlekedése jelenleg sok problémával terhelt. A taxisokat sokan szerették volna megrendszabályozni, de eddig igazán senkinek sem sikerült. Néhány napja írtunk itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon egy taxis verekedésről. Ha elkészül a vasútvonal, azzal biztosan megpecsételődik a taxis hiénák sorsa, hiszen óriási piacot fognak veszíteni.

Kiemelt kép: Budapest Airport – Fotó: BPK