Lázár János szakminiszter felmentette a vasúttársaság pályaműködtetésért felelős, illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét. Csepreghy Nándor miniszterhelyettes azt mondta: a MÁV-ban és az Építési és Közlekedési Minisztériumban is várhatóak meg felmentések.

Nem volt meglepetés

Lapértesülések szerint a döntés háttérében a Budapest-Győr-Hegyeshalom 1-es fővonalon bevezetett kényszerű sebességkorlátozás áll. A két régi MÁV-os vezető Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes és Bádonfainé Szikszay Erzsébet gazdasági vezérigazgató-helyettes felmentése azért nem meglepetés, mert a miniszter a héten már odaszólt a MÁV vezetésének. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

„Tegye le a lantot”

„Aki egy nyolcszázmilliárd forintos kasszában nem talál meg 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot” – mondta a miniszter a sebességkorlátozással kapcsolatban. Majd hozzátette: A MÁV vezetői ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Nem csak ők távoznak

Csepreghy Nándor miniszterhelyettes arról beszélt, hogy nem csak nekik kellett távozniuk – és nem is csak a MÁV-tól, hanem a minisztériumból is felmentettek embereket.

Akik akadályozták a munkát

„Voltak és vannak, akik ezt a gyorsítást akadályozták, lassították vagy egyenesen szabotálták. És olyanok is, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak. Ezektől a kollégáktól most megválunk” – fogalmazott Csepreghy Nándor miniszterhelyettes.

Kirobbant a harc

Az 1-es fővonal állapota kisebb harchoz vezetett a MÁV és az Építési és Közlekedési Minisztérium, illetve annak minisztere, Lázár János között. Augusztus 26-án derült ki, hogy olyan rossz a sínek állapota, hogy közel 30 kilométeren korlátozni kell a vonatok sebességét. Ezután Lázár elrendelte a vonal felújítását, de a MÁV jelezte, hogy erre nem feltétlenül áll rendelkezésre forrás. Erre érkezett a válasz Lázártól, hogy a MÁV vezetői azt csinálják, amire utasította őket – emlékeztet rá a hvg.hu.

Bezárások

A vasúttársaság nyáron 10 mellékvonalát zárta be, Lázár János nyáron már elnézést is kért az utasoktól a balesetekért és késésekért.

Bécs elérhetetlen?

A BudaPestkörnyéke.hu számolt be arról, hogy miközben a Magyarország közlekedéséért felelős miniszter azzal haknizik, hogy mi sem maradunk ki a vasút második fénykorából és hamarosan utolérjük Ausztriát, Bécset hamarosan nem hogy utolérni, hanem elérni sem lehet vonattal – írta Facebook-posztjában a Közlekedő Tömeg. 

Elporladt csavartiplik

Csütörtök reggel ugyanis az eredeti, 140 km/h-s pályasebesség helyett 100-as korlátozás került ki a Budapest–Bécs fővonal hatodára, 29 kilométer hosszban Biatorbágy és Szárliget közé. A szervezet saját forrásból ennek okát is tudni véli. Ez pedig az, hogy a vasúti pályát az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani, ezért a vasúti síneket a vasbeton keresztaljakhoz (“talpfákhoz”) rögzítő – akkoriban még fából készült – csavartiplik egész egyszerűen elporladtak.

Azonnal érezhető hatás

A vasút második fénykora helyett tehát az első fénykort megidéző sebességgel zötykölődhetnek az utasok Hegyeshalom felé, amely Magyarország számára Európa vasúti kapuját jelenti. Ráadásul a hatás azonnali. Az alacsonyabb sebesség miatt elvesztett 5-8 perc menetidő tehát azt jelenti, hogy bármerre is tologatják a vonat menetrendjét, vagy Budapesten, vagy Bécsben elbukják a csatlakozásaikat a Németország vagy pl. Erdély felé továbbutazók, és a következő vonatig több órás többletvárakozásra kényszerülhetnek, írta a civil szervezet. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: Lázár János bekeményített. Fotó: Facebook