A marketing világa rengeteget változott az elmúlt évtizedek során. Egykor az újságokból, a rádióból és a televízióból értesülhettünk a legújabb termékekről és trendekről, ma azonban az emberek többsége az internethez fordul, ha információkra van szüksége, vagy vásárolni szeretne magának valamit.

Ez különösen fontos szempont a megannyi kisvállalkozás számára, amelyek korábban labdába sem rúghattak a nemzetközi cégóriások plakátjai, és televíziós reklámjai mellett – egyszerűen nem engedhették meg maguknak az ilyesfajta befektetéseket.

Az internet elterjedésének köszönhetően ma már a legkisebb vállalatoknak is lehetőségük adódik rá, hogy megmutassák magukat a nagyvilágnak, ez azonban csak a digitális marketing eszközeivel kivitelezhető. Az alábbiakban néhány rövid pontban foglaltuk össze, hogy miért fontos a digitális marketing minden kisvállalkozásnak – beleértve az önét is!

Fellelhetőbbé teszi cégét az ügyfelek számára

Az emberek többsége a Google-hoz fordul, ha keresni szeretne valamit az interneten – legyen az egy recept, egy termék, vagy akár egy cég, aminek még nem is tudja a nevét. Ha ön nincs jelen az világhálón, akkor ideális ügyfelei azokat a vállalkozókat találják majd meg ön helyett, akik igen.

Éppen ezért elengedhetetlen, hogy ön is elkészítse Google Cégem adatlapját. Ez az a speciális találat, ami a Google keresések mellett jelenik meg, és egy cég elérhetőségeit, értékeléseit és egyéb fontos adatait tartalmazza.

Egy Google Cégem adatlap főleg akkor segít az érdeklődőknek rátalálni cégére, ha a közelben keresnek maguknak termékeket vagy szolgáltatásokat. Az adatlap elkészítésével nem csak a Google helyi találatai között is jelenhet meg, hanem elhelyezheti cégét a Google Térképen is.

A fellelhetőségben sokat segít még a SEO is, amely kifejezetten olyan ügyfeleket segít bevonzani, akik ténylegesen érdeklődnek vállalkozása és kínálata iránt.

Segít megerősíteni márkája hírnevét

A bizalom és tisztelet kiépítése az új ügyfelek megszerzéséhez, illetve a meglévők megtartásához is nélkülözhetetlen. Ha egy ügyfél nem hisz márkájában, akkor nem fog hosszú távon érdeklődni utána.

A hírnév megerősítése érdekében kiváló ügyfélszolgálatot kell biztosítania vállalkozása ügyfelei számára. Fontos, hogy minden kérdésre gyorsan és precízen válaszoljon termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatban.

Az ügyfelek gyakran közösségi bizonyítékok alapján alkotnak véleményt egy márkáról – vagyis, hogy mások mit mondanak róla. Éppen ezért érdemes nyilvánosan megosztania azokat a véleményeket és vallomásokat, amelyek pozitív fényben tüntetik fel márkáját az érdeklődők szemében.

Ajánlott továbbá értékelésekre és véleményezésre ösztönöznie ügyfeleit is, hogy az emberek minél több helyen olvashassanak pozitív véleményeikről. Ilyen felületek például a már emlegetett Google Cégem adatlap, vagy épp vállalkozása Facebook oldala. Ezeket a pozitív visszajelzéseket úgy szerezheti meg a legegyszerűbben, ha kiváló ügyfélélményt nyújt az önnel üzletelők számára.

Segít célzott üzeneteket küldeni

A digitális marketing egy másik hasznos sajátossága, hogy rendkívül precíz célzást tesz lehetővé, hogy ön a legideálisabb lehetséges ügyfeleket érhesse el marketingüzeneteivel. Miután sikerült megismernie közönségét, könnyedén meghatározhatja majd, hogy milyen felhasználóknak szeretne célzott marketinganyagokat készíteni.

A digitális marketing segít céljai elérésében. Ha például fő célja az, hogy minél több ügyfelet szerezzen, akkor egy remarketing kampánnyal pontosan azokat a felhasználókat szólíthatja meg, akik korábban már érdeklődésüket fejezték ki márkája iránt (például ellátogattak webhelyére, de nem vásároltak semmit). Ezeknek a felhasználóknak aztán célzott hirdetéseket jeleníthet meg, vagy, ha személyesebb megoldást szeretne, emailen keresztül is felkeresheti őket, ha sikerült megszereznie email címüket.

A legjobb helyen érheti el vele ügyfeleit

A marketing egyik fő elve, hogy ott kell elérni a lehetséges ügyfeleket, ahol a legtöbb idejüket töltik. Manapság a legtöbbek számára ez a „hely” az internet, hiszen sokan előszeretettel pörgetik a közösségi felületeket, néznek videókat, olvasnak híreket, vagy épp dolgoznak a világhálón. Éppen ezért olyan értékes a digitális marketing a legkisebb vállalkozások számára is.

Ha az ön célközönsége a YouTube-ot kedveli, akkor videós tartalmakkal és/vagy reklámokkal szólíthatja meg őket. Ha a közösségi médián aktívabbak, akkor bármelyik platformon kapcsolatba léphet velük. A digitális marketing számtalan csatornát kínál, hogy ott érhesse el ügyfeleit, ahol legtöbb szabadidejüket töltik.

Könnyedén nyomon követhető és módosítható

A digitális marketingplatformok egyik legnagyobb előnye, hogy átlátható statisztikai felületeken segítik nyomon követni erőfeszítései eredményeit. Pontosan, szinte valós időben tarthatja számon például, hogy hány felhasználó olvasta el legutóbb publikált cikkét, vagy, hogy hányan látták egy adott Facebook hirdetését, és hogy milyen volt az emberek visszajelzése ezekre.

Ezen információk birtokában bármikor módosíthatja stratégiáját, hogy a lehető leghatékonyabban alkalmazkodhasson ideális ügyfelei igényeihez. Egy nyomtatott vagy televíziós reklám módosítása rendkívül drága és időigényes feladat, míg egy online hirdetést átírni csupán néhány pillanatba telik.

Összegezve

A digitális marketing esszenciális megoldás minden kisvállalkozás számára, hiszen rugalmas, megfizethető és versenyképes stratégiák kialakítását teszi lehetővé, amelyek hatékonyan segítenek új ügyfeleket szerezni, illetve megtartani a meglévőket is.

Ez a cikk szponzorált tartalom. Ha Ön is szeretne ilyent Budapest környékének egyik legismertebb portálján, amely már Magyarország 11. legolvasottabb hírportálja, akkor kattintson ide! Áraink tetszeni fognak, ráadásul még 1 millió olvasót is tudunk garantálni a pr-cikkek kiemelésének.