Szerda reggel több autótulajdonos döbbenten állhatott a Fekete Sas utcában, amikor meglátta az összetört autóját. A Radetzky-laktanya bontása során épületdarabok hullottak az utcán parkoló járművekre.

Faldarabok zuhantak le

„Ma reggel olyan hírekre ébredtünk, amit senkinek sem kívánunk. A Radetzky-laktanya bontása során az épületről leeső faldarabok megrongálták az ott parkoló autókat, melyekben jelentős kár keletkezett” – írja a közösségi-oldalán Őrsi Gergely a 2. kerület polgármestere.

Összetört autók az utcán

Forrás: Facebook/Őrsi Gergely

Szerencsére nem járt arra senki

Mint fogalmazott a polgármester, csak a szerencsén múlt, hogy egyetlen ember sem járt éppen arra, és nem találták el a faldarabok a Fekete Sas utcán közlekedő autókat. „Elképzelni sem szeretném, mi történt volna, ha ez megtörténik” – írja a polgármesrter.

Vizsgálják a bontás körülményeit

A városrendészek, a rendőrség és a katasztrófavédelemmel közösen kezeli a helyzetet, lezárták a Fekete Sas utcát és a Henger utcát, az érintett autók tulajdonosait megkeresik. A bontás körülményeit vizsgálják.

Súlyos faldarabok az utcán

Forrás: Facebook/Őrsi Gergely

Teljesen eltakarítják az épületet

Az elmúlt hónapokban kezdődött a 180 éves volt Radetzky-laktanya bontása: a bontógép hidraulikus harapóollója először a klasszicista magtárt vette kezelésbe. A volt laktanyát 95 százalékban eltakarítják, csak a homlokzat marad meg néhány részét tartják meg, irodaház és szálloda lesz a helyén – írja a Telex.hu.

A Radeczky-laktanya sztorija

 Az idén 180 éves épület eredetileg gabonatárolónak épült 1840-ben. 1897-ben átalakították kaszárnyává, amit gróf Radetzky tábornagyról neveztek el. Az első világháborúban hadikórház működött benne. A II. világháborútól kezdve egymás után szemelték ki maguknak a legsötétebb szervezetek: 1944-ben a Gestapo fészkelte be magát, később a nyilasok Halálfejes Légiója váltotta őket. A háború után az ÁVH, majd a Munkásőrség költözött be a házba.

Pártszékház is volt

A volt laktanya az ’56-os forradalom jelentős helyszíne volt, majd néhány évtized múlva, 1990 után az MDF székháza lett. A párt 2000 környékén adott túl rajta, finanszírozási problémák miatt. A folyamatosan romló állagú épületet 2006-ban ideiglenes műemlékvédelmi oltalom alá helyezték, majd 2011-ben műemlékké nyilvánították.

Itt történt a baleset

Kiemelt kép: Helyszíni felvétel a megrongálódott autókról – Forrás: Facebook/Őrsi Gergely