Egészen felháborító munkát végzett a Strabag és annak alvállalkozója az M0-ás hárosi hídján, hogy a saruk már másodszor hibásodtak meg – mondta Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter a szerdai kormányinfón.

20 milliárdbe került a felújítás

Fél év alatt már sokadszor kellett lezárni vagy félig lezárni az M0-ás 20 milliárdért felújított hárosi hídját. Most ismét azok a saruk mentek tönkre, amelyeket már kicserélt a beruházó.

Ismét lezárták

Legutóbb három nappal ezelőtt az elsők között írtunk arról itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon, hogy ismét lezárták az M0-ás hárosi hídját, jelentős dugók várhatók a környéken, újra az úgynevezett sarukkal van gond.

M0-ás hárosi hídja – Fotó: BPK

Gondatlan lehetett a Strabag

A Strabag vezette konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el a Deák Ferencről elnevezett Hárosi Duna-híd kialakításánál – mondta Sanda Tamás az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára legutóbb a hídnál tartott sajtótájékoztatóján.

Felháborodott a miniszter

Gulyás Gergely, miniszterelnökséget vezető miniszter a szerdai kormányinfón arról beszélt, hogy szerinte felháborító az, ami az M0-ás hárosi híddal történt, szerinte egyértelmű a Strabag és annak alvállalkozójának a felelőssége.

Kizárni a közbeszerzésekből

A miniszter azt is elmondta szorgalmazni fogja, hogy az ilyen hibás teljesítést végző cégeket zárják ki a közbeszerzésből. Hozzátette: ezért kell magyar cégekkel dolgoztatni.

M0-ás hárosi híd – Fotó: BPK

Alulméretezett elemek

Úgy tudni a beépített saruk alulméretezés miatt folyamatosan tönkremennek, ami a forgalom már sokadszori leállításához vezet.

Folyamatos helyszíni szemlék

Schanda Tamás kiemelte: a saruk állapotát szeptembertől folyamatos helyszíni szemlékkel és újonnan kiépített monitoringrendszerrel is ellenőrzik, mióta korábban már eltörött egy. Múlt héten szerdán egy másik saru is eltört.

Hiba hiba hátán

A konzorciumvezető Strabag és a hídszerkezeti munkákkal megbízott alvállalkozója, az A-Híd nyilvánvaló módon felelőtlenül járt el – mondta az államtitkár, hozzátette: hibázott a sarutípus kiválasztásánál. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. forgalomterelést volt kénytelen bevezetni, a bal pályahidat az M1-es autópálya felé ismételten le kellett zárni.

Az autósok biztonsága

A híd lezárása az ára annak, hogy az autósok biztonságban legyenek. A terelés 2-2 forgalmi sávos ideiglenes kiépítést jelent a jobb pályahídon a halászteleki csomópont felhajtásának lezárásával. Az államtitkár kiemelte, hogy  az M0-s déli szektora Magyarország legnagyobb forgalmú útszakasza, és az egyetlen, amelyen napi átlagban több mint 100 ezer jármű halad át.

Minden hibát kijavítanak

Schanda kitért arra is, hogy a Strabaggal kötött, a híd rekonstrukciós munkáiról szóló szerződésnek minden pontját be fogják tartatni. Minden hibát, felületességet, gondatlanságot számon fognak kérni, a lehető legszigorúbban járnak majd el. Emellett vizsgálják annak a lehetőségeit is, hogy az ilyen hanyagul, felelőtlenül eljáró cégeket miként lehetne egyszer és mindenkorra kizárni a közbeszerzésekből.

Kiemelt kép: Deák Ferenc híd, ismertebb nevén az M0-ás hárosi hídja – Fotó: BPK