Október 25-től lép életbe a forgalomcsillapítás Budapest egyik legforgalmasabb részén, a Magdolnanegyedben.

Új forgalmi rend

jozsefvaros.hu közleménye szerint szerdától érvényes a kerület egy részén az új forgalmi rend, melynek értelmében a mellékutcákba csak a helyi forgalom hajthat be, az átmenő autók a nagyobb utakat használhatják, továbbá megszűnik a járdán parkolás. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Járdafelszabadítás

Közleményük tanúsága szerint a cél, hogy csökkenjen a károsanyag kibocsátás, tisztább legyen a levegő, valamint szeretnék, ha biztonságosabban és kényelmesebben lehetne sétálni. „A járdafelszabadítás során nem szüntetünk meg parkolóhelyeket, viszont az parkoló autók a járdáról az úttestre kerülnek” – írják, valamint kiemelik, a Magdolna utcában már lekerült a parkolás a járdáról.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

30 km/óra

Fontos változás, hogy a gépjárművek legfeljebb 30 km/h-val közlekedhetnek a negyedben. Ezzel szintén sokkal biztonságosabbá válik a negyed.

Bicikli

Szintén lényeges, hogy kerékpárral és rollerrel minden utca két irányban járható lesz, ennek oka, hogy így szeretnék vonzóbbá tenni a biciklis közlekedést a Magdolna negyedben.

Mit jelent ez az autósok számára?

Jogosan merül fel a kérdés, hogyan változnak majd a forgalmi irányok az autósok számára? Nos, a Magdolna utcában három kereszteződés is átalakul, és gépjárművel nem lesz keresztezhető. A csomópontokban forgalomterelő eszközöket helyeznek ki, amelyek a kerékpárosok és a gyalogosok áthaladását lehetővé teszik.

Térképen a változások:

Erzsébetvárosban már bevezették

Ahogyan arról a BudaPestkörnyéke.hu is beszámolt idén január másodikától új forgalmi rend lépett életbe Erzsébetvárosban, aminek köszönhetően csökkent a nem ott lakó autósok átmenő forgalma, a cél pedig a tovább forgalomcsökkentés.

Aggályos?

A forgalomcsillapítás kapcsán korábban megszólalt Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke, aki elmondta, hogy szerinte ez a gyakorlat, hogy egyes szakaszokat csak jelentős kerülővel lehet megközelíteni, nemcsak súlyosan kifogásolható, hanem kontraproduktív is. „A forgalomcsillapítás mint célkitűzés indokolt lehet, de a mértéktartás szintúgy” – fogalmazott.

A biztonság kérdése

A 30 kilométer per órás zónák tervével viszont egyetért, de úgy gondolja, nem minden útvonalra kellene bevezetni, csak azokra a szakaszokra, ahol nincs kellő lehetőség a biztonságos haladásra. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Illusztráció