Új fejezet kezdődik a Nemzeti Színháztól néhány száz méterre álló Déli összekötő vasúti híd életében. Hétfőn megérkezett a felújítás alatt álló hídhoz az első új elem. Most az történik, hogy felkészítik a hidat a sokkal nagyobb vasúti forgalomra, ez lesz az egyik sarokköve a Déli körvasútnak, jól kell megcsinálni. Hétfőn sajtótájékoztatót tartottak a hídnál, ott volt mindenki, aki számít a projektben.

Hatalmas forgalmat bonyolít le a híd

A Déli összekötő vasúti Duna-hídon keresztül halad át Magyarország keleti és nyugati országrésze közötti vasútforgalom mintegy 90 százaléka, naponta csaknem 300 vonat zakatol itt át, ez az ország talán legfontosabb vasúti átjárója.

Hoppá! Szuperexpressz indul Budapestről Prágába, jól járnak az elővárosi vonatokon ingázók is

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Majdnem akkora, mint az Eiffel-torony

A Déli Körvasút kivitelezésének első, jelentős mérföldköve a hétfői esemény. Az összesen három hídszerkezet együtt összesen 7 ezer tonnát nyom majd – összehasonlításként: az Eiffel-torony 10 ezer tonna. A munkák révén nem csak kicserélik a régi, rossz állapotú vasúti hidakat, hanem 2-ről 3 vágányosra bővítik a körvasutat.

A hídnál tartott sajtótájékoztatón Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója elmondta: „a Déli Körvasút fejlesztése lehetővé teszi, hogy olyan vonatokat lehessen indítani, amelyek Székesfehérvártól Hatvanig járhatnak – ehhez eddig a kapacitás és az új megállók is hiányoztak.

Vitézy Dávid a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója – Forrás: NIF Zrt.

Gyorsabb, kényelmesebb legyen a vonatközlekedés

A Déli Körvasút fejlesztésének köszönhetően új megállók épülnek, ezek az eddig hiányzó metrócsatlakozást is biztosítják majd Kelenföldön a 4-es, a Népligetnél a 3-as és a reményeink szerint a jövőben Közvágóhídnál is az 5-ös metróhoz, ezáltal az itt közlekedő vonatok teljes értékű kapcsolatot adnak mindenkinek, akik a budapesti belvárost, vagy szinte bármelyik budapesti célpontot keresik” – mondta az igazgató.

Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára elmondta: „a közlekedés fejlesztésével az a cél, hogy az emberek gyorsabban, kényelmesebben és kevesebb átszállással érjenek el céljukhoz, csökkenjenek a dugók és ezzel a károsanyag-kibocsátás.

Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár – Forrás: NIF Zrt.

15 percenként indulnak majd a vonatok

Jobb egyensúlyt kell teremteni Budapest és az agglomeráció közlekedésében, ezért fejlesztjük az elővárosi vasutat, a HÉV-vonalakat. A stratégiai célunk az, hogy minden elővárosi vasútállomásról 15 percenként induljon vonat Budapestre, ezek legalább három metróvonalat érjenek el közvetlenül, és hogy egyetlen bérlettel lehessen igénybe venni a MÁV, a Volán és a BKV járatait” – mondta az államtitkár.

Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese kiemelte: „A Déli összekötő vasúti Duna-híd hazánk egyik, vagy talán nem túlzás állítani, az egyik legjelentősebb vasúti hídja. Nem csak a főváros két partját, de Kelet és Nyugat Magyarország összekapcsolásának vitathatatlanul legfontosabb műtárgya” – mondta.

Déli összekötő vasúti-hid- Forrás: BFK (Facebook/Vitézy Dávid)

Rengeteg vonat halad át rajta

A Déli összekötő vasúti Duna-hídon 2020 első félévében összesen 50.356 vonat ment át. A napi átlag 277 vonat közül több mint fele személyvonat, harmada tehervonat, a többi pedig szerelvényvonat. Ferencváros – Kelenföld állomásközben a tavalyi évben az utasforgalom 4,6 millió fő volt.”

Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta: “a híd úgy újul meg, hogy a forgalom ne szenvedjen csorbát, ennek érdekében és a vasúti forgalom folyamatos fenntartásának igénye miatt szakaszosan kerülnek a helyükre az egyes hídelemek, és 2022 szeptemberére készül el a jelenlegi két hídszerkezet helyetti 3 rácsos acélhíd.

Hatalmas vízi járműpark van jelen: a két nagy daru, az úszóbárka, illetve az emelőművek. A mai napon a munkálatok leglátványosabb mozzanata, amikor az úszódaruk a hídszerkezetet átemelik az emelőműre.

A Déli Körvasút fejlesztése egy évszázados álom, amelynek már az első üteme is hozzájárul ahhoz, hogy korszerű összeköttetés jöjjön létre a két városrész, illetve Kelet- és Nyugat-Magyarország között” – mondta a vezérigazgató-helyettes.

A Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése 36 milliárd forintba kerül. Ha kíváncsi vagy arra, hogy pontosan mi az a Déli Körvasút, amelynek ez fontos eleme lesz, akkor klikkelj erre a cikkünkre.

Kiemelt kép: A Déli összekötő vasúti híd felújítása – Forrás: NIF Zrt.