Ahogy közeledünk a felújítás végéhez, egyre kevesebb kellemetlenséggel kell találkozniuk azoknak, akik ezen a környéken utaznak. Azonban érdemes átnézni a változásokat, mivel továbbra sem ajánlatos megszokásból közlekedni.

Újabb állomások nyílnak meg

Az M3-as metró felújítása újabb szakaszához érkezik: január 23-án megnyitják a Ferenciek tere és a Deák Ferenc tér állomásokat az utasforgalom előtt – olvasható a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

A Nagyvárad tér továbbra is kimarad

Az M3-as metró felújítása újabb szakaszához érkezik: január 23-án megnyitják a Ferenciek tere és a Deák Ferenc tér állomásokat az utasforgalom előtt. A Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között továbbra is pótlóbusz közlekedik, a Nagyvárad téren pedig az állomás felújítása miatt továbbra sem állnak meg a szerelvények.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Este kilenc után indul a pótlóbusz

Az átadás napján, január 23-án a pótlóbuszok napközben még a Kálvin térig közlekednek, 21 órától pedig az eddig megszokott esti közlekedési rend szerint Kőbánya-Kispestig pótlóbusszal lehet utazni. Emelllett több fontos változás lép életbe a hármas metró közlekedésében keddtől.

Így járnak majd a pótlóbuszok

Hétköznap napközben két szakaszon, Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér, illetve a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró. A Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között továbbra is az M3-as, illetve a Nyugati pályaudvar és a Göncz Árpád városközpont között az M3A metrópótló autóbusszal is lehet utazni.

Hétvégén továbbra is kavarészt pótlóbusz jár

Hétköznap esténként és hétvégén továbbra is a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró, Kőbánya-Kispest és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni. A Nagyvárad téren – az állomás felújítása miatt – a Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér között közlekedő szerelvények továbbra sem állnak meg.

Maradnak az alternatív járatok

A tér környéke a Népligettől induló M30-as állomáspótló busszal, a belváros, illetve a Keleti pályaudvar felől a 2M és 24-es villamossal, a Semmelweis Klinikák felől gyalog, vagy MOL Bubival közelíthető meg. Emellett továbbra is közlekednek az észak-pesti és dél-pesti térségből a metrót elkerülő, alternatív eljutást biztosító járatok.

Több éve tart a rekonstrukció

A tájékoztatás megjegyzi, a hármas metró felújítása 2017. őszén a vonal északi szakaszán kezdődött. A rekonstrukció során teljesen megújul Magyarország legforgalmasabb vasútvonalának infrastruktúrája, az állomások pedig akadálymentessé és korszerűbbé válnak, szinte egy új metró épül Budapesten.

A Nagyvárad tér és a Lehel tér marad legutoljára

A felújítás 2023. második negyedévében fejeződik be, várhatóan március közepétől már a teljes vonalon jár a metró, május közepétől pedig az utolsóként felújított Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokat is használhatják az utasok.

Még így sem sikerült tartanai az eredeti terveket

A Népszava december végén arról írt, hogy a legelső céldátumhoz képest öt évet, a 2019-es ütemtervhez viszonyítva egy évet késik a hármas metróvonal-rekonstrukció befejezése, de még 2020 őszén is 2022 végi átadásról beszéltek, ami később márciusra csúszott.

Szorítanak a határidők

Ráadásul a kontraktus szerint idén június 29-re be kell fejezni fizikailag is a munkálatokat és rendezni kellene a felszíni területeket is. A részleges avatásokat egyénként akkor találta ki a BKV, amikor a csúszás körömszakadtáig való tagadása már nem volt tartható, ahogy a vonal teljes zárlata sem. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

(Kiemelt kép: BKK.)