Nincs pénz semmire, nincs pénz a MÁV-ra, Lázár János, az Orbán-kormány minisztere pedig azt is elvette a Budapest és környékén élő emberektől, amit korábban már megnyertek az Európai Uniótól, vagy maga az Orbán-kormány ígért meg a választóinak. Úgy tűnik a miniszter már emberéletekkel játszik a pénzelvonásokkal. Ismét vasúti baleset történt a Keletiben, szinte ugyanott, ahol a nyáron. Tényleg meg kell várni azt, hogy emberek haljanak meg az Orbán-kormány miniszterének döntései miatt? A MÁV főnöke és Lázár János ma reggel hirtelen bejelentették a Keleti-programot, amely a nagy pályaudvarok felújításáról szól. Azt nem mondták milyen pénzből és mikor indul, ezért úgy tűnik egy újabb üres ígéretet dobtak be ez a hiszékeny választópolgároknak. Egy friss felmérés alapján a Fidesz-szavazók szerint is le kellene mondania Lázár János közlekedési miniszternek.

Elvonja az Orbán-kormány a vasúttól a pénzt

Lázár János közlekedési miniszter felügyelete alatt álló MÁV-nál újabb súlyos baleset történt. Eltört egy sín a Keleti pályaudvaron, szinte ugyanott, ahol a nyáron is. Akkor egy InterCity siklott ki, most hajnalban egy mozdony. Mi a garancia arra, hogy legközelebb nem lesz nagyobb baleset? A miniszter szerint rendben van az, hogy folyamatosan kivonja az Orbán-kormány Magyarország vasúti infrastruktúrájából a pénzt? Vonalakat zárnak be és nem költenek semmit fejlesztésre? Ide kapcsolódik: Ide kapcsolódik: Lázár János közlekedési miniszter felügyelete alatt álló MÁV-nál újabb súlyos baleset történt. Eltört egy sín a Keleti pályaudvaron, szinte ugyanott, ahol a nyáron is. Akkor egy InterCity siklott ki, most hajnalban egy mozdony. Mi a garancia arra, hogy legközelebb nem lesz nagyobb baleset? A miniszter szerint rendben van az, hogy folyamatosan kivonja az Orbán-kormány Magyarország vasúti infrastruktúrájából a pénzt? Vonalakat zárnak be és nem költenek semmit fejlesztésre? Ide kapcsolódik: Lázár János odacsapott az agglomerációs útfejlesztéseknek is kukázott szinte mindent, maradnak a rossz utak.

Kisiklott egy mozdony

Hétfő hajnalban, a Keleti pályaudvaron egy alacsony sebességgel haladó mozdony egy tengellyel kisiklott a pályáról. Szerelvényvonat volt, így utast nem szállított, sőt a közelében sem tartózkodott. Senki nem sérült meg, a mozdonyvezető sem, aki észlelte a pályahibát és ennek megfelelően cselekedett. Ide kapcsolódik: Lázár János bevallotta: akkora a baj a MÁV-nál, hogy vonatok helyett inkább buszra ültetik az utasokat, szerinte az Orbán-kormány az elmúlt 14 évben nem adott elég pénzt a MÁV-nak

Vizsgálja a MÁV, hogy miért tört el a sín

A MÁV friss vezérigazgatója ezt írta a balesetről a közösségi oldalán: “A baleset kapcsán érthetően jut eszébe mindenkinek az augusztusi, jóval súlyosabb siklásos baleset, amely szintén a Keleti pályaudvarnál történt. A két esetnek azonban műszaki értelemben nincs köze egymáshoz, hiszen az akkori balesetért felelős csavarokat azóta minden indokolt helyen átvizsgáltuk és az állapotuktól függetlenül, pusztán a koruk alapján cseréltük. A jelenlegi baleset okait alaposabb vizsgálatnak kell tisztáznia, de az már látszik, hogy más áll a hátterében: a képen látható csúcssín tört el.” – írta Hegyi Zsolt MÁV-vezér.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Keleti-program

A vasúttársaság vezetője szerint az utasoknak nem a műszaki részletek a fontosak hanem, hogy biztonságban és a tervezett időben eljussanak a célálomásra. “Ezen dolgozunk. Éppen ezért hoztunk már korábban döntést arról, hogy jövőre végrehajtjuk a Keleti-programot, amelyben a pályaudvar teljes váltókörzetét felújítjuk.” – írja Hegyi Zsolt.

Előre szóla a MÁV-főnök

A MÁV-főnök előre szól, hogy a komplex munkálatokhoz egy időre a pályaudvar forgalomból történő kizárására is szükség lesz. Addig az eddiginél gyakoribb, alaposabb vizsgálatokkal és szigorú biztonsági intézkedésekkel tesznek azért, hogy az ilyen és ehhez hasonló balesetek megelőzhetők legyenek, vagy mint ebben az esetben, a hatásuk minimalizálható legyen.

Vasútbiztonság

Lázár János annyit reagált az újabb vasúti balesetre, hogy 2Megújítjuk a nagy pályaudvarokat”. Azt nem írta, hogy mikor és miből, csak anníyit, hogy Debrecennel kezdik. Vitézy Dávid, az Orbán-kormány korábbi közlekedési államtitkára is megszólalt az ügyben. “A ma reggeli Keleti pályaudvari újabb kisiklás rávilágít, mennyire nem maradtak valóban független hivatalos szervek a vasút életében, nincs önálló vasútbiztonsági hatóság sem, aki ilyenkor meg tudna szólalni vagy intézkedéseket tudna tenni a MÁV-tól függetlenül.” – írja Vitézy. Ide kapcsolódik: Főváros-vidék ellentétet szít Lázár János, ráadásul Vitézy Dávid szerint a magyar vasúti közlekedés fejlődését is kinyírja a miniszter

Már a Fidesz-szavazók szerint sem megfelelő Lázár minisztériumának a munkája

A Publicus Intézet Népszava számára készült felmérése szerint a megkérdezettek kétharmada – 67 százaléka – úgy véli: ma már nem elfogadható magyarázat a vasút állapotára a súlyos örökség, a 30 éves hátrány. A Fidesz-szavazók türelme is fogyni látszik: ugyan még biztos többségben vannak azok, akik elfogadhatónak tartják Lázár János érveit, de negyedük már úgy véli, hogy nem hivatkozhatna erre a kormányzat. A megkérdezettek 53 százaléka szerint az utóbbi hónapokban történtek miatt le kellene mondania Lázár János közlekedési miniszternek, 29 százalék viszont kitart mellette, míg 18 százalék nem válaszolt. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: Lázár János, háttérben a kisikolott mozdony, kisképben az eltört sín – A fotó Adobe IA mesterséges intelligencia felhasználásával készült.