A 3-as metró Kálvin tér, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák állomásain májusban nyílnak meg a ferdepályás felvonók – közölte a BKV Zrt. még csütörtökön A közlemény tanúsága szerint a belvárosi mélyvezetésű állomások akadálymentesítése jelentette a metrófelújítás legnagyobb kihívását. A ferdepályás felvonók hat állomáson biztosítják majd az egyenlő esélyű hozzáférést – fűzték hozzá.

Ferdepáláyás felvonó először Magyarországon

A magyarepitok.hu 2021 decemberében írt arról, hogy a másik három állomás a Ferenciek tere, az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar megálló lesz. A BKV Zrt. a közleményében azt írta: ferdepályás felvonót Magyarországon elsőként a 3-as metró utasai használhatnak majd. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Ezért volt rá szükség

Kurucz Zoltán, a ferdepályás liftek tervezője a BKV Zrt. videójában elmondta: mivel az érintett szakaszokon a metróvonal az autóút alatt halad, ezért ezeken az állomásokon függőleges felvonókat nem lehetett beépíteni. Azok helyett ferdepályás lifteket kellett kivitelezni, amelyek a mozgólépcső lejtaknában haladnak, közvetlenül a mozgólépcső mellett.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Egyszerre nyolc ember

Arról is beszélt: a liftbe egyszerre nyolc ember, vagy egy kerekesszékes és kísérője fér el. A felvonó a mozgólépcsővel azonos sebességgel mozog majd. Tájékoztatása szerint a ferdepályás lift működése „szinte 100 százalékban megegyezik” a budavári siklóéval.

Stockholm és New York

Hozzátette: ferdepályás felvonók metróban csak Stockholmban és New Yorkban vannak. A budapesti építésben svéd, görög és francia szakemberek is részt vesznek.

Karácsony Gergely is posztolt a témában

„2022 májusában az M3-as metróvonal három állomása – a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák – újra megnyílik az utasok előtt. A megújult megállóhelyek újdonságai a ferdepályás felvonók lesznek. A belvárosi mélyvezetésű állomások akadálymentesítése jelentette a metrófelújítás legnagyobb kihívását. A világszerte egyre gyakrabban alkalmazott eszközt Magyarországon elsőként a 3-as metró hat állomásán használhatják majd az utasok” – írta bejegyzésében a főpolgármester.

Füstpróbát tartanak

Hétfőtől március végéig a hő- és füstelvezető rendszert tesztelik a 3-as metróvonal középső szakaszának átadás előtt álló három állomásán: a Kálvin téren, a Corvin-negyednél és a Semmelweis-klinikáknál – tájékoztatta a BKV Zrt. pénteken az MTI-t. A tesztek helyszínenként várhatóan négy-öt napig tartanak majd, és ezalatt a metró szellőzőinél – a metróállomások körül – füst kiáramlására lehet számítani, naponta akár többször is – közölték.

Nincs egészségkárosító hatása

Hozzátették, hogy a füstnek nincs egészségkárosító hatása. A füstpróbák hétköznap 8 és 17 óra között zajlanak majd; az első helyszín a Semmelweis-klinikák metróállomás lesz – áll a közleményben. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: M3 metró – Forrás: MTI/Máthé Zoltán