A lakossági parkolóhely az lakossági parkolóhely” – írta Soproni Tamás annak kapcsán, hogy Horváth Éva parkolóbilincset kapott autójára és ezen felháborodott a közösségi médiában.

Ebédelni mentek

A 24.hu a napokban írt arról, hogy Horváth Éváék ebédelni voltak Budapesten, a Jókai utcában. Találtak egy szabad parkolóhelyet, de itt megállva kerékbilincset kaptak. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Köszönjük, hogy a forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu – részletek itt.

 

Újfajta tábla

Mint kiderült ezt a helyet a helybelieknak tartották fent. A médiaszemélyiség mindenesetre azt írta az Instagramon, hogy “hat hónapja itt az utca végén, amit mi nem vettünk észre, van egy tábla, hogy nem lehet ide parkolni. Csak a lakosoknak. Ezért nemcsak megbüntettek minket, de még egy jó kerékbilincset is kaptunk”.

A jogosítványhoz is ismerni kell a táblákat

Terézváros polgármestere, Soproni Tamás saját Facebook-oldalán reagált Horváth Éva szavaira. Ennek lényege, hogy nem árt ismerni a közlekedési táblákat.

A poszt

Tavaly kezdték el, a télen élesedett a rendszer

2021 nyarán kezdték el kijelölni azokat a parkolóhelyeket Budapest VI. kerületének belső részén, amelyeket 18 óra és másnap 7 óra között kizárólag a helyi lakosok használhatnak. Téltől már büntettek.

Ezeken a helyeken

Elsőként a VI. kerület belső részén kezdődött el az újfajta parkolóhelyek kijelölése: a Király utca – Nagykörút – Bajcsy-Zsilinszky Endre út határolta területen a parkolóhelyek mintegy 30 százalékát biztosítotték az ott élők számára.

Ezt kell érteni alatta

A kizárólagos lakossági parkolóhelyeket várakozni tilos tábla jelöli, amelyet a “Kivéve lakossági parkolási engedéllyel 18 és 7 óra között” kiegészítéssel látnak el. Ezeket a helyeket csak az engedéllyel rendelkező helyi lakosok használhatják a jelzett időintervallumban, a nap többi részében továbbra is bármely autós igénybe veheti azokat.

A terézvárosiak kérték

Az akkori tájékoztatón azt mondták: a kizárólagos lakossági parkolóhelyek létrehozása a belvárosban élők régi kérése. A megoldás nem példa nélküli, hiszen több nyugat-európai nagyvárosban – Milánóban, Bécsben, Prágában, Londonban – is ehhez hasonlóan kedveznek a lakosságnak.

30-cal lehet csak menni

Ötven helyett harminc kilométeres sebességkorlátozást vezet be a kerületi önkormányzat Terézváros összes olyan utcájában, ahol nem közlekedik BKK-járat. A sebességkorlátozás ősszel, a táblák és a fekvőrendőrök kihelyezése után léphet életbe, és Terézváros legtöbb utcájában érvényben lesz – mondta az InfoRádióban Soproni Tamás, a VI. kerület momentumos polgármestere.

Címlapfotó: BKK.