Egy hónapos felújítási munkák után, vasárnaptól újra fogad vonatokat a Nyugati pályaudvar – közölte a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a munkálatok helyszínén megtartott sajtótájékoztatón pénteken.

Átfogó karbantartási munkák

Vitézy Dávid kifejtette: az elmúlt egy hónapban a pályaudvar átfogó karbantartási munkákon esett át a pályák állapotának javítása, a biztonsági berendezések, távközlési és áramellátási rendszerek korszerűsítése, összességében a pontosabb, megbízhatóbb működés érdekében. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Leromlott állapot

A Nyugati felújításáról itt a BudapestKörnyéke.hu oldalán is írtunk még június elején, mint arról beszámoltunk, a pályaudvar leromlott állapotú, beázó tetőszerkezetét vadonatújra cserélte a MÁV és a csarnok belterét műemléki igényességgel újították meg. 2020 eleje óta a Budapest Fejlesztési Központ a MÁV-val közösen dolgozott azon, hogy a méltatlan, beázó állapotnak véget vessenek és végre megindulhasson a Nyugati pályaudvar történelmi csarnokában a tetőszerkezet teljes körű rekonstrukciója.

Napi 300 ezer érdeklődő olvasó! A BudaPestkörnyéke.hu a 11. legolvasottabb hírportál lett Magyarországon. Részletek itt. Közben ne hagyd ki a napi programajánlatunkat sem, mert Budapesten és környékén mindig történik valami. Ide kattintva megnézem a friss programokat.

 

 

Ezért nem fogadott vonatokat

A vonatforgalom egy hónappal ezelőtt leállítására azért volt szükség, mert a tetőszerkezet és a csarnokban végzett munkák mellett további fontos karbantartásokat is végez, amelyeket nem lehetett volna kivitelezni a vonatforgalom folyamatos fenntartása mellett.

A csarnokot nyár végén lehet birtokba venni

A csarnokot az utazók a nyár végén vehetik birtokba sokkal színvonalasabb környezettel és új utastájékoztatási rendszerrel – tette hozzá. A vezérigazgató megjegyezte, a pályaudvart tovább kell fejleszteni, hiszen Budapest környékén óriási igény van arra, hogy többen közlekedjenek vonattal. Modellezésük szerint a napi 50 ezres utasszám 20 év alatt 100 ezerre nőhet, az évi 18 milliós utasszám megközelítheti a 40 milliót a következő évtizedekben.

Kapacitás bővítés

A kapacitások bővítése és a növekvő igények kiszolgálása érdekében a kormány megbízásából a BFK a MÁV-val együtt még az idén kiírja azt a nemzetközi tervpályázatot, amely a 2030-as Nyugati pályaudvart “megálmodja” – jelentette be Vitézy Dávid.

A fejlesztések

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója ismertette: több mint 16 ezer négyzetméternyi területen új burkolatot tettek le, 3 kilométeren kicserélték a síneket, 5 kilométeren a felsővezetéket. A fejlesztés keretében egy olyan szolgáltatást is kidolgoztak, amely a pályaudvar területén a vakok és gyengén látók közlekedését segíti.

KISS vonatok

A vezérigazgató arról is beszélt, hogy folyamatosan érkeznek az emeletes KISS vonatok, év végére már 19 darab ilyen jármű áll az utasok rendelkezésére.

Ezt mondja Szentkirályi Alexandra

Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő azt mondta, a megújult közlekedési csomópontok előcsalják azokat az emlékeket, amikor szabadon lehetett utazni és arra ösztönzik az embereket, hogy útra keljenek és bejárják “ezt a csodálatos országot”.

400 ezer ember

A Nyugati pályaudvar a Nyugati térrel együtt ma Budapest egyik legforgalmasabb közlekedési csomópontja. A különféle közlekedési módokat, az átutazókat és az átszállókat, a felszínen és a föld alatt utazókat egybeszámítva naponta több mint 400 ezer utas fordul meg itt.

Legforgalmasabb vasútállomás

A Nyugati pályaudvar Magyarország legforgalmasabb MÁV vasútállomása, emellett a Nyugati teret érinti a főváros legforgalmasabb metróvonala, a 3-as metró, és hazánk legforgalmasabb villamosvonala, a 4-6-os.

Történelmi csarnok

A pályaudvar átfogó megújításának és egy későbbi vasúti alagút tervével kompatibilis fejlesztésének első, de a vasúti kapacitás bővítéséhez még messze nem elégséges lépése volt a történelmi csarnok tetőszerkezetének régóta szükséges megújítása.

Jobb vonatközlekedés

Több, sűrűbb, gyorsabb, kevesebb átszállással továbbközlekedő vonatok, kisebb helyen – ez a stratégia lényege. A tervek szerint az agglomerációból vasúton ingázók száma így mintegy 80%-kal növelhető, a Budapesten belül vonatra szállók száma pedig megduplázható – közölte Vitézy Dávid még egy hónappal ezelőtt. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Nyugati Pályaudvar – Forrás: Vitézy Dávid, Facebook