Pisiszünet miatt állt meg vasárnap a Balatonról Budapestre tartó Napfény InterCity. Kiderült, hogy a Flirt motorvonatok vécéinek a tartályai megteltek, ugyanis a Flirt vonatokat nem ekkora terhelésre tervezték. Vitézy Dávid közben elmagyarázta milyen modern vonatok járhatnának már, ha az Orbán-kormány minisztere, Lázár János nem állítja le három éve szinte az összes vasútfejlesztést.

Menetrenden kívüli pisimegálló

A vasárnap esti Napfürdő expresszvonat, egy menetrenden kívüli megállót, azaz pisiszünetet tartott Szabadbattyánban, mert a Flirt motorvonatok WC-je nem bírta a terhelést tovább. “Lázár miniszteri döntéssel úgy küldte be a legalább klímás elővárosi motorvonatokat ide, a balatoni tömeges távolsági nyári forgalomba, hogy a gyorsan megtelő mosdótartályok ürítési feltételei nincsenek meg” – írja Vitézy Dávid a közösségi oldalán. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Az Orbán-kormány leállította a MÁV fejlesztését

A kényszerű pisiszünetet tartó vonat a Balaton déli partjáról hozta a Budapestre a vasárnap esti hazatérő tömeget. Ez az eset is jól illusztrálja, hogy Lázár János kapkodó intézkedései valójában több problémát okoznak, mint amennyit megoldanak. A lényeget pedig ne felejtsük: 2022-ben, amint Lázár közlekedési miniszter lett számos fontos beruházást álított le – írja Vitézy, majd felsorolja Lázár János állítólagos bűneit:

Lázár János bűnei

“Lázár első dolga volt leállítani a 39 db hat-nyolc kocsis klimatizált új InterCity vonat beszerzését, melyek a balatoni forgalomban is segítettek volna – az elsők már itt lennének. Második lépésben visszamondta a már leszerződött 115 darab új mozdonyt – már zajlana a szállításuk. Nem folytatta az IC+ programot sem, sőt, az azóta eltelt három év alatt semmilyen távolsági járműbeszerzést nem indított. Tehát az elfogadható állapotú távolsági vonatflotta hiánya miatt nem csak valamilyen elvont, általános poltikai, hanem nagyon is konkrét miniszteri felelősség terheli Lázárt és a kormányt” – írja Vitézy Dávid, fővárosi képviselő, az Orbán-kormány korábbi közlekedési államtitkára.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Pisiszünet múlt héten is

Nem ez volt az első pisiszünet a MÁV-járatain. Múlt héten írtuk meg, hogy június 10-én délelőtt, Szombathelyről kilenc óra után elstartolt Intercity-járaton nem működtek mellékhelyiségek, ezért a vonat Csornán megállt, hogy az utasok elvégezhessék folyó ügyeiket.

Szólt a kalauz, hogy pisiszünet-megálló következik

A zsúfolt vonat tehát Csornán tartott egy hosszabb szünetet, az utasok az állomás férfi és női vécéjét használhattak. Erről Répcelak után tájékoztatták az utasokat: “Megállunk Csornán, hogy lehessen pisilni” – szólt a kalauz. Ezzel még nem volt vége a pisiszüneteknek.

Újabb pisiszünet Komáromban

A vonat Csornán legalább negyedórát várakozott, amíg mindenki sorra került, majd miután ellenőrizték, hogy minden utas felszállt, folytatta útját a Budapestre tartó Intercity. A következő WC-zési lehetőség Komáromban volt, ahol a mellékhelyiségek felújítás miatt zárva voltak.  Helyette az út szélére kihelyezett mobil WC-k álltak rendelkezésre.

Lázár János elhibázott MÁV-stratégiája

Lázár János Magyarország közlekedési miniszterének MÁV-stratégiája több szempontból is elhibázottnak tekinthető. Elsősorban azért, mert nem a szolgáltatás minőségének javítását, hanem a veszteségek leszorítását és a politikai presztízsmentes működést helyezte előtérbe, sokszor utasbarát szempontokat háttérbe szorítva. 

Gyengíti a vasút társadalmi és gazdasági szerepét

A vidéki mellékvonalak bezárása vagy leépítése például komoly társadalmi hátrányt okoz a mobilitásban már eleve korlátozott kistelepülések lakóinak, miközben a rendszer egészének korszerűsítése – például a menetrendek összehangolása, a vonatok cseréje továbbra is várat magára. A stratégia hiányos víziója és a hosszú távú utasérdekek figyelmen kívül hagyása nem csak az utazók bizalmát ássa alá, hanem tovább gyengíti a vasút társadalmi és gazdasági szerepét Magyarországon. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Ezt is olvasd el: Intercity Lengyelországban és nálunk: Ott egyetlen gázszerelőből sem lett milliárdos az uniós pénzek megbugázásából – állítja Jávor Benedek

Lengyel és magyar intercity

Kiemelt kép: illusztráció