Végre komoly előrelépés történt annak érdekében, hogy enyhüljenek majd a dugók az M0-áson. Kiválasztotta a tervezőket a Komárom és Sárbogárd közötti gyorsforgalmi út fejlesztéséhez a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő, vagyis elkezdődik a teljes agglomerációt elkerülő út építése.

Az újdíjat fizető teherautók több mint fele tranzitszállítást végez Magyarországon, azaz észak-nyugati irányból dél-keleti irányba minél hamarabb akarja átszelni az országot és ezért az M1-es autópálya felől az M5-ös felé közlekedik, de ezt csak a fővárosi M0-son keresztül tudja megtenni, így a déli szektort erősen megterheli, ez okozza az állandósult dugókat a déli szektorban.

Ha megépülne az alábbi térképen pirossal jelölt útvonal, azzal létrejönne egy „Nagy M0-ás” és a balkáni teherforgalmat elvezetné a jelenlegi M0-ásról és a Budapesthez közeli agglomerációból. Ezzel egycsapásra ismét élhetővé válhatna Szigetszentmiklós és környéke.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Komárom-Székesfehérvár-Dunaújváros a nyomvonal

A kormány tavaly döntött arról, hogy megvalósíthatósági tanulmányt készít az M1-es autópályából Komáromnál leágazó 13-as és 81-es, továbbá a Székesfehérvártól délre induló 63-as főút kétszer két sávosra alakítására a meglévő nyomvonalakon, így létrejönne egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetés az M1-es és a szintén előkészítés alatt álló M8-as autópálya között – írja a Portfolio.hu.

A folyamat fontos első fázisa az, hogy kiválasztotta a tervezőt a Komárom és Sárbogárd közötti gyorsforgalmi út fejlesztéséhez a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő.

Az M8-as keleti szakasza az M7-esből válna ki Enyingnél, és az M6-ost érintve Dunaújvárosig, majd a már korábban megépült Pentele-autópályahídon át Kecskemétig vezet; ott kapcsolódik az M5-öshöz, illetve a már épülő M44-eshez, amely Békéscsabára, majd Gyulára, illetve a magyar-román határra vezet.

Az M1-M8-as összekötésének megvalósíthatóságát segíti, hogy a 13-as út az M1-es és Kisbér, valamint a 81-es út Kisbér és Székesfehérvár közötti szakaszai jelenleg is településeket elkerülő nyomvonalon haladnak.

Emellett Székesfehérvárnál új csomópont segítségével kell átvezetni a forgalmat az M7-es felett, majd a 63-as úton a leendő M8-as csomópontig. A fenti fejlesztések, mivel a meglévő út bővítéséről van szó, viszonylag kisebb költségből és gyorsabban megvalósíthatók, így utolérhetik az M8-as beruházását, amely új nyomvonalon halad.

A Komárom és Székesfehérvár közötti részprojektben az alábbiakat tervezik:

  • A 13-as főút burkolat megerősítése (115 kN terhelésre) a 2×1 sávos keresztmetszet megtartásával az új komáromi Duna-hídhoz vezető, Komáromot elkerülő másodrendű főút és az M1 autópálya között 5,3 kilométeren
  • Az M1-es és Székesfehérvár között a 13-as és a 85-ös főút négysávosítása 85 kilométer hosszan, a települések elkerülésével.
  • Az M1-es autópálya komáromi csomópontjánál az autópálya 2×3 sávosításánál tervezésre kerülő csomópontját kell figyelembe venni.

A Székesfehérvár és Sárbogárd közötti útvonalra ez a részprojekt vonatkozik:

A 63-as főút négysávosítása 35 kilométeren az M7-es autópályán létesítendő új csomópont és a (távlati) M8-as autópálya sárbogárdi csomópontja között.

Megvannak a tervezők

Kiválasztotta a tervezőt a Komárom és Sárbogárd közötti gyorsforgalmi út fejlesztéséhez a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő. Az M1-es autópálya és Székesfehérvár között mintegy 85 kilométeres, a 13-as és 81-es főutak nyomvonalán, a települések elkerülésével létesítendő kétszer két sávos szakasz tervezését Uvaterv Zrt. készíti elő, míg a Székesfehérvár és Sárbogárd közötti 35 kilométert az Utiber Kft – írja a magyarnemzet.hu.

A nyertes pályázóknak tanulmánytervet és környezeti hatásvizsgálati dokumentációt kell készítenie, valamint megszerezni a környezetvédelmi engedélyt. Ha minden jól megy 2030 körül már az új úton járhatnak a kamionok.

Itt a mesterterv Szigetszentmiklós és az M0-ás dugóinak felszámolására

A déli agglomeráció közlekedési gondjait nem az M0-ás meglévő szakaszának bővítésében, hanem a fővárost délről elkerülő…A teljes cikkünk ide kattintva olvasható el.

Kiemelt kép: Óriási dugó az M0-ás déli részén – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu