A déli agglomeráció közlekedési gondjait nem az M0-ás meglévő szakaszának bővítésében, hanem a fővárost délről elkerülő autópályák építésében látják a politikusok. Az M0-áson a dugók tehát nem azonnal, hanem talán már a következő EU-s fizetési ciklusban megvalósuló útfejlesztésekkel megszűnhetnek, vagy jelentősen mérséklődhetnek.
Ha a Nyugat-Európa és Románia, Bulgária, Szerbia közötti egyre nagyobb tranzitforgalom nem az M0-ás déli szakaszán ömlik keresztül, hanem a hamarosan megvalósuló M8 és M9-es autópályán, akkor nagyot nyerhet a dél-pesti agglomeráció.
Szigetszentmiklós és környéke, a teljes csepeli agglomeráció ismét kellemes, jó közlekedéssel rendelkező hely lehet, az ingatlanárak pedig jelentős emelkedésnek indulhatnak. Az M9-es kapcsán már nagy a mozgolódás az ország déli részén, beindult az útvonallobbi, hamarosan indul az építése, de előbb lássuk, mi a helyzet az M8-assal.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Az M8-as már készül
Az M8-as autópálya dunai átkelője Dunaújvárosnál a Pentele híd 2007-ben már átadásra került. Az autópályát több szakaszban valósítják meg.
Az új autópálya a jelenlegi tervek szerint egy 2×2 sávos (+egy leállósávos) autópálya lesz, amelynek egyes szakaszai tervezési és építés-előkészítési fázis alatt állnak, míg kisebb részben a már üzemelő 8-as főút megépült 2×2 sávos szakaszait is magába foglaló autóút lesz.
Az M8-as Szolnoknál az építés alatt lévő M4-es autópályát fogja a főváros elkerülésével összekötni Szentgotthárdnál az építés alatt álló S7-es osztrák autópályával.
Fő célja ennek az útnak egy új kelet–nyugati irányú közúti közlekedési tengely létrehozása az ország középső részén, tehermentesítve a túlterhelt Bécs–Budapest–Szolnok útvonalat, vagyis az M0-ást.
Már 2017 októberében bejelentették, hogy előkészítik a 710-es főút M7-es autópálya kereszteződésétől Kecskemétig tartó szakaszt. Az előkészítési fázist jelen pillanatban 2022-ben fejeznék be és 2023-ban kezdődne a nagyberuházás.
Kapcsolódó cikkek:
- Élhetetlen települések, őrületes forgalom – látványos videó készült az M100, M10, M0 és a 10-es út kapcsolatáról
- Dugókra felkészülni! Új forgalmi rend lép életbe az M0-áson
- Rendőrségi bevetés az M0-áson, elképesztő dolgok történnek a körgyűrűn
Az M9-es is sokat segít majd
Az M9-es szintén a Budapest központú, sugaras gyorsforgalmi úthálózat oldására építendő gyűrű irányú úthálózati elem lenne.
Útvonala egyelőre iránymutatásként lett kijelölve, végleges nyomvonala még egyeztetés alatt van. A legújabb tervek szerint a Nagycenk (M85) – Szombathely – M86-os – Püspökmolnári– M8-as – Zalaegerszeg – Nagykanizsa – M7-es – Inke, 61-es főút – Kaposvár –Dombóvár – Szekszárd – M5-ös – Szatymaz – Szeged útvonalon haladna. Az M86-os és az M7-es közötti szakasz a TEN-T hálózat része lesz.
Jelenleg még csak egy nagyon rövid (20,6 km) szakasz készült el, és az sem teljes kiépítettségben, hanem 2×1 sávos autóútként (ez a későbbi autópálya jobb pályája).
A megépült út a 6-os főutat köti össze az 51-es főúttal, és magába foglalja a szekszárdi Szent László Duna-hidat, melyet 2003-ban adták át a forgalomnak.
Másik elkészült szakasza a kaposvári elkerülő út, mely jelenleg nagyrészt még csak 2×1 sávos autóút, műtárgyait viszont 4 sávra tervezve építették ki, így könnyen autópályává fejleszthető. Az útszakasz jelenleg a 61-es főút része.
A politikusok már megkezdték az egyeztetéseket, lobbizást az M8 és M9-es autópályákért. Nem kérdés, hogy szükség van rájuk és az is biztos, hogy lesz majd EU-s forrás is. Ha elkészülnek a dél-pesti agglomeráció forgalma biztosan átalakul, a dugók szempontjából sokkal élhetőbb, kellemesebb környék lesz.
Az idióta a Minivel úgy döntött, megleckéztet egy autóst az M0-áson (Videó)
Kiemelt kép: Tervezett autóutak, autópályák