Március 15-én először a cegléd-szolnoki vonalon utazhatnak az utasok az emeletes motorvonattal, áprilisban pedig már a váci elővárosi forgalomban is találkozhatnak a KISS-szel. Az év végéig tizenkilenc, nagy kapacitású elektromos szerelvény érkezik az elővárosi vonalakra, 2022 végéig pedig mind a negyven KISS forgalomba áll, írta a Magyar Nemzet információira hivatkozva az MTI.

Áprilistól a váci vonalon is jár majd az új emeletes vonat. E két elővárosi vonalon találkozhatunk majd a májustól augusztusig érkező újabb emeletes vonatokkal.

Összesen 40 KISS motorvonatot rendelt meg a MÁV-START. Az emeletes vonatok gyártását a Stadler Bussnang AG. végzi, az első kocsik már kigördültek a gyártósorról, és a tesztutakat járják. Az összes emeletes jármű hadrendbe állításával 2022 őszére Budapest elővárosában kizárólag modern FLIRT vagy KISS motorvonatok közlekednek majd – évente 60 millió ember utazását szolgálva.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A gyártó Stadler cég hatszáz ülőhelyet biztosító kétszintes motorvonatain korszerű utastájékoztató rendszer, tágas utastér, wifi, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozók, valamint korszerű kamerarendszer lesz.

Az emeletes motorvonatokon három hagyományos és egy mozgássérültek által is használható vécé lesz, a multifunkciós terek pedig négy kerekesszék, illetve tizenkét kerékpár vagy öt babakocsi szállítására alkalmasak.

Az új emeletes vonat belülről – Fotó: MTI

A felújítások és a modern motorvonatok forgalomba állítása hozzájárulnak a pontosabb közlekedéshez. A járművek jobb gyorsító képessége, illetve az oldalankénti 12 ajtónak köszönhető gyors utascsere miatt is stabilabb lesz a menetrend, csökkenhet a menetidő.

A KISS-ek a legújabb biztonsági szabvány szerint készülnek, és a gyártó ellátja őket olyan vonatbefolyásoló rendszerrel is, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon – a pályaparaméterektől függően – a 160 km/h engedélyezett sebesség ténylegesen kihasználható legyen. 

Az emeletes motorvonatok jelentős hazai hozzáadott érték mellett készülnek. A KISS-ek forgóvázainak gyártását a Stadler szolnoki forgóváz üzeme végzi, míg a járművek összeszerelésének nagy része ahogy ezt korábban itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon is megírtuk a Dunakeszi Járműjavítóban történik. Emellett ugyancsak hazai gyártású a komplett fékberendezés is.

Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán