Hétfőn este nagjyából két tucat magyar szeretett volna hazarepülni az angliai Lutonból Budapestre, azonban a WizzAir járatuk indulásának időpontját először többször elhalasztották, majd törölték is a járatot.

Megbénult a közlekedés

Az esetről a Telex számolt be, mint írják, Angliában az utóbbi napokban sorra dőlnek meg a melegrekordok, ennek következtében pedig a közlekedés is megbénult. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Törölték a járatot

A lutoni repteret azt követően voltak kénytelenek pár órára lezárni, hogy az aszfalt is olvadni kezdett a hőség hatására. Így az eredetileg kiírt este fél 9-ről előbb 10 óra 10 percre, majd 10 óra harmincra és éjfél utánra módosították az indulást. Míg végül teljesen törölték a gépet.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Ott ragadtak

A lapnak az egyik bajba jutott utas elmondta, hogy körülbelül 50-60 gépnyi ember rekedt a reptéren, hatalmas volt a pánik. Az említett géppel egyébként a magyarok mellett grúzok, lengyelek és portugálok is repültek volna, azonban a kapunál, ahol a WizzAir munkatársainak kellett volna állniuk, nem találtak senkit.

Nem kaptak tájékoztatást

Így azt sem tudták kideríteni, hogy mikor juthatnak majd haza, ráadásul sem e-mailben, sem üzenetben nem kaptak semmiféle tájékoztatást.

Hívták a külügyet

A magyar utasok végül kedden reggel felhívták a külügyet, akik segítőkészek voltak. A magyar konzulátus több munkatársa is kiment segíteni a reptérre a bajbajutottaknak. Ivóvizet osztottak, valamint elkezdték szervezni a hazautazás lehetőségeit.

Nem volt hely

A légitársaság viszont sokáig elérhetetlen volt, az utasok hiába próbáltak jegyet venni Magyarországra, minden hely le volt foglalva, a legkorábbi hely 10 nap múlvára lett volna.

Ez is érdekelhet:

Kigyulladt egy magyar repülőgépen az egyik utas telefonja, a Wizz Air járatnak muszáj volt visszafordulnia

Senki nem segített

„Több mint 24 órája vagyunk itt, 40 órája vagyok ébren, és még most sincs repülőgép. Azóta senki nem segített a légitársaságtól se személyesen, se telefonon” – mondta az egyik utas.

Megoldódni látszik

A 24.hu azonban most azt írja, megoldódni látszik a probléma. „Ma hajnalban érkezett az üzenet a magyar konzulátustól, hogy a WizzAir egy mentesítő járatot küld. Ha minden igaz, délután 17:20-kor indulhatunk haza.” – tájékoztatta a portált az egyik kint rekedt utas. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Illusztráció