Budapest főpolgármestere részletesen beszélt a tervekről a közösségi oldalán, és elárulta, mi a változások célja.
Városfejlesztési hibákról beszélt Karácsony Gergely
Közösségi oldalán azt írta, “súlyos városfejlesztési hiba volt számos budapesti villamosvonal megszüntetése”. Hangsúlyozta, hogy a villamos környezetbarát és egyben kényelmes tömegközlekedési eszköz. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Ez a villamos előnye
Budapest főpolgármestere szerint azért előnyös a villamos, mert a megálló sűrűbben helyezkednek el, mint a metró megállók. A fel- és leszállóhelyek közelében pedig az üzletek, vendéglátóhelyek forgalma fellendülhet.
Ezért szeretné megújítani a villamoshálózatot a főpolgármester
Karácsony Gergely nagy lehetőséget lát a villamoshálózat fejlesztésében, különösképpen a Bajcsy-Zsilinszky úton. Kiemelte, hogy a forgalom és a zaj csökkentésével elegáns sugárúttá lehetne változtatni. A Bajcsy-Zsilinszky úton a Nyugati téri felüljáró elbontásával lehetne visszaépíteni a villamosvonalat.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Ez a konkrét terv
Ha megtörténik a Nyugati téri felüljáró elbontása, akkor nem csak visszaépíteni lehetne a villamosvonalat, hanem meg is lehetne hosszabbítani a Lehel térig. Így a 14-es villamost össze lehetne kötni a 47-essel és a 49-essel is.
Ez van a fókuszban
Karácsony Gergely szerint a pesti fonódó villamos legfontosabb fejlesztése jönne létre. Újpestet és a káposztássmegyeri lakótelepet átszállásmentes kapcsolat köthetné össze a belvárossal, valamint Dél-Budát Észak-Pesttel.
Karácsony Gergely posztja
Vegyesek a hozzászólások
Vannak, akik örülnének a villamoshálózat megújításának. Egy hozzászóló egyenesen úgy fogalmaz, hogy “helyes, már tegnap is késő lett volna, hajrá!”. Mások szerint nincs értelme a földalatti vasút felett a térszínen kötöttpályás vasutat építeni. A Nyugati téri felüljáró elbontásával sem mindenki ért egyet.
Új bicikliutak épülhetnek
Karácsony Gergely nemrég arról beszélt, hogy mik Budapest rövidtávú céljai a 3-as metró felújításának befejeződését követően. A már kialakított zebrák mellett újakat hoznának létre, továbbá az Üllői úton és a Váci úton is új bicikliuatkat alakítanának ki. Amíg metrópótló buszok szállították az utasokat, addig 17 új gyalogátkelőhely került kialakításra.
A dízelbuszokat környezetbarát járművekre cserélhetik
A környezetszennyező dízelbuszokat több vonalon is trolibuszok válthatják fel. A 9-es busz kapcsán is ez a terv, bár néhány ponton ehhez még ki kell építeni a felsővezetéket. A modern trolibuszokról érdemes tudni, hogy áramszedő nélkül is tudnak rövidtávon közlekedni.
Ezek is érdekelhetnek!
- Már megint egy vaddisznó tört be Budapestre
- Így bukott le a vadász, aki kilőtte a már lassan világhírű farkast
- Az új fix traffipaxokkal szeretnék visszaszorítani a gyorshajtást
Ezen múlik, hogy megvalósulnak-e a fejlesztések
Budapest főpolgármestere az EU-s forrásokhoz kötötte a fejlesztéseket. Elmondása szerint amennyiben Magyarország megkapja az EU-s pénzeket, akkor 200 milliárd forintos csomagból lehetne gazdálkodni a közlekedés- és közútfejlesztés kapcsán. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: illusztráció – Forrás: archív