A keresőoptimalizálás (seo= search engine optimatization) egy olyan marketing eszköz az online világban, melynek segítségével weboldalunk előre, előrébb kerül az adott kulcsszóra vagy témára történő keresések esetében. A találati listában pedig azért kell minél előrébb megjelennünk weboldalunkkal, mert az internet felhasználók viselkedésére irányuló kutatások szerint első oldalnál tovább nem pásztáznak a szörfözők. Mi pedig nyilván azt szeretnénk, ha minél többen látogatnánk weboldalunkat, hiszen azért csináltuk. Ennek fényében tehát hiába van egy minden szempontból jó honlapunk. Ha az nincs kellően keresőoptimalizálva, fizetett hirdetés nélkül valójában nem sok eséllyel indulunk a versenytársak ellen és az online látogatókért indított harcban. A seozás fontossága tehát nem kérdés. Az viszont annál inkább, hogy hogyan is kell ezt az egészet elképzelni, miként fogjunk bele. Megpróbáljuk egy kicsit más oldalról, mondhatni rendhagyó módon megközelíteni, hogyan müködik a keresőoptimalizálás Budapesten.

Keresőoptimalizálás Budapesten

keresőoptimalizálás Budapest városában fontosabb és komolyabb feladat, mint máshol Magyarországon. Persze a fővárosunktól függetlenül is fontos weboldalunkat minél jobb pozícióba hozni, hogy a potenciális kereslet szeme előtt legyünk. Az egyszerű oka azonban a keresőoptimalizálás fontosságának Budapesten az, hogy Magyarország lakosságának nagyjából egy ötöde él itt, azaz körülbelül 1.8 millió emberről van szó. A nagy számok törvénye alapján pedig – foglalkozzon bármivel is egy vállalkozás – a legtöbb megszólítható ember/potenciális vásárló a fővárosban keresi az internet segítségével a kívánt terméket vagy szolgáltatást. De tévedés ne essék, nem csupán Budapest relációjában fontos egy weboldal keresőoptimalizálása, hiszen az internet pont arra való, hogy a távolság okozta nehézségeket leküzdhessük annak segítségével. Tárjuk fel tehát ennek a tevékenységnek a mivoltját, illetve jelentőségét.

Havidíjas keresőoptimalizálás – érdemes igénybe venni?

havidíjas keresőoptimalizálás esetében nem a marketing ügynökségnek történő fizetés gyakoriságán van a hangsúly. Mindinkább a szolgáltatás összetettségén és folytonosságán. Egy egyszeri gyors feladatnál, alkalmi megbízásnál hosszabb folyamattal számoljunk. Ha eredményt szeretnénk elérni. Miért próbáljuk azt sugallni, hogy ezt másra kell bízni, hogy keressünk egy ezzel foglalkozó ügynökséget? Pontosan az imént említett okok miatt: annyira szerteágazó a marketing ezen része, hogy ezek ismeretében máris értelmet nyer a havidíjas keresőoptimalizálással is foglalkozó cégek térnyerése.  Mindez persze annak köszönhető, hogy egy weboldal ilyen jellegű felkészítése több, önmagában is komoly szakértelmet igénylő részfeladatból áll. Nézzük egy kicsit részletesebben.

SEO, keresőoptimalizálás – részletesebben

Legyen egy már meglévő vagy épp készülő weboldalunk, először is minden esetben törekednünk kell az egyedi szöveges tartalomra. Ez pontosabban azt jelenti, hogy a termékeket és/vagy szolgáltatásokat, az adott témakört úgy mutassuk be, hogy az értékes információkkal bírjon az olvasó számára. Az adott szöveges tartalom továbbá megfelelő mennyiségben vonultassa fel a releváns keresőszavakat, hiszen épp ettől lesz a tartalmunk értékes. A marketing ügynökségek többsége manapság már seozott szövegek írását is vállalja, mert ez önmagában is egy elég komoly és időigényes feladat. És mint az szinte közismert, a weboldal tulajdonosának elég ritkán van egy valamije: ideje. A szöveges tartalom fontossága mellett hatalmas előnyt jelenthet a szintén témát bemutató képek elhelyezése. Az emberek többsége vizuális típus. A képeket pedig – nem meglepetés – szintén lehet és kell keresőoptimalizálni. És ezt a böngészőoldalak keresőmotorjai is nagyra értékelik, a weboldalak organikus rangsorolásánál szintén kritikus szempont. A seo, keresőoptimalizálás szintén fontos feladata egy weboldal technikai felkészítése. A technikai seozás segíti például a weboldalunk betöltési sebességét, közvetve pedig fokozza látogatói élményt. Ide tartozik az oldalak indexelése is, mely a google részére teszi láthatóvá tartalmainkat.

Látható tehát cikkünkből, hogy egy weboldal keresőoptimalizálása napjainkban olyan mértékű feladat, mellyel külső segítség nélkül valószínűleg nem tudunk megbirkózni. Keressünk tehát egy megbízható marketing ügynökséget és adjuk ki a sezást, meglesz az eredménye!  

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattints ide, ha te is kipróbálnád ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos mérések szerint a BudaPestkörnyéke.hu hírportált a forgalmas napokon 340.000 ember olvassa!