A főpolgármester szerint a budapesti dugók oka a város határain kívül keletkezik jórészt, mivel naponta több mint 300 ezer autó jön Budapestre az agglomerációból.

Agglomerációs forgalom az ok

„A budapesti torlódások elsődleges oka, hogy nagyobb autóforgalom terheli a város központját, mint amennyit a belvárosi utak el tudnak vezetni. A problémák a város határain kívül keletkeznek jórészt: naponta több mint 300 ezer autó jön Budapestre az agglomerációból, a fizetős M0-ás miatt is megnőtt a budapesti úthálózat terhelése” – írta Facebook posztjában Karácsony Gergely. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Ez lenne a megoldás

A főpolgármester úgy fogalmazott: Ezért is követeljük régóta az M0-ás ingyenessé tételét, és ezért is fontos, hogy az állam által einstandolt HÉV-hálózat fejlesztése ne álljon le. Budapest fejleszti a közösségi közlekedést, ez a kötelessége az államnak is a HÉV-ekkel.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Nem működtek ezek a megoldások

Karácsony Gergely szerint a korábbi évtizedek során hiába próbáltak helyenként nagyobb közúti kapacitást biztosítani, például felüljárók építésével, a belváros egésze nem képes a növekvő forgalom elvezetésére. Ezért új megoldásokra van szükség – írta.

Így vezetnék el a tranzitforgalmat

Közölte, a tranzitforgalmat alapvetően a belvárost elkerülő, elsődlegesen a Hungária gyűrű és az autópálya-bevezető szakaszok által alkotott tranzithálózaton kell elvezetni. Ezeken olyan beavatkozásokra van szükség, ami a forgalom lefolyását egyenletesebbé és hatékonyabbá teszi.

Csillapítanák a forgalmat

A főpolgármester úgy véli, hogy mindez elsősorban korszerű forgalomirányítással, néhány esetben kisebb fizikai beavatkozásokkal elősegíthető.

Egyensúlyra van szükség

Karácsony Gergely szerint adaptív forgalomirányítás kialakítására van szükség, amellyel egyensúly alakítható ki a lokális forgalmi igények és az adott útvonal közúti kapacitása között. A cél, hogy csak akkora forgalom terhelje a belvárost, amelyet az ottani úthálózat biztonságosan és kiszámíthatóan le is tud bonyolítani.

Lánchíd

A főpolgármester korábban arról beszélt, hogy a Lánchíd felújítási büdzséjéből azonban még mindig hiányzik a vitatott 6 milliárd forint, amelyről a kormány úgy döntött korábban, hogy ennyivel járulnak hozzá a beruházáshoz.

Társadalmi vita

„Ez Budapest számára nagy pénz, de kialakult egy rosszindulatú, politikailag csúsztató vita arról, hogy a fővárosnak mit kell vállalnia ahhoz, hogy ezt megkapja” – mondta a főpolgármester, aki szerint  a híd forgalmáról – hogy az autókat visszaengedjék-e – társadalmi egyeztetés lesz, ezt nem engedi át a kormánynak.

Jár a pénz a fővárosnak

Tavaly januárban Karácsony Gergely a BudaPestkörnyeke.hu-nak adott interjújában arra a kérdésünkre, hogy a Lánchíd felújítására beígért 6 milliárd forintra még számít-e a főváros a kormánytól azt mondta: „Abszolút. Mi úgy vagyunk vele, hogy erről kormánydöntés van. Nyilván a kormány politikai játszmát csinált ebből, de én ezeket a játszmákat úgy élem meg, hogy mindig megkapjuk a pénzt, ami jár. Még egyszer mondom, olyan pénzről beszélgetünk, amiről jogszabályok írják elő, hogy jár a fővárosnak, hiszen kormánydöntés is van róla. A Lánchíd felújítása zajlik és amikor átadjuk a forgalomnak a hidat, várjuk a hatmilliárdunkat.

Jelölt lesz 

Karácsony Gergely a jövőre esedékes önkormányzati választásokkal kapcsolatban azt mondta, jelölt lesz, de azt a politikai feladatot még nem végezték el, hogy mind a 23 kerületben meg legyenek az ellenzék jelöltjei. „Nekem egy csapat kell”. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép? illusztráció