Budapesti Közlekedési Központ ráuszította az utasokat a sofőrökre – ezt állítja az Egységes Közlekedési Szakszervezet, miután a BKK azt kérte az utasoktól, hogy jelentsék náluk, ha minősíthetetlenül viselkednek a sofőrök.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet közleményt adott ki, miután a Budapesti Közlekedési Központ a nyilvánosság előtt rászólt a sofőrökre, hogy legyenek udvariasak az utasokkal. Utóbbiakat arra kérték, ha nemkívánatos magatartást tapasztalnak a munkatársak részéről, arról tegyenek bejelentést a BKK ügyfélszolgálatán.
Az EKV erre válaszul most nekiment a BKK-nak. Azt írják közleményükben, hogy a cég megalakulása óta gyakran vitatható körülmények között ellenőrzi a munkavégzésüket, nem törődve az őket folyamatosan érő verbális és fizikai támadásokkal. Egyenesen azzal gyanúsítja a szakszervezet a BKK-t, hogy rájuk uszítja az utasokat, biztatva őket feljelentések megtételére. Az EKV szerint inkább az utazási feltételek betartására kellene nagyobb figyelmet fordítania a megrendelőnek.
A szakszervezet szerint a BKK-nál nincsenek tisztában azzal, mennyi támadás éri a dolgozókat, mint ahogy azzal sem, hogy szerintük a konfliktusok döntő része nem abból ered, hogy a járművezetők nem viselkednek megfelelően.
Az EKV most arra kéri a sofőröket, hogy amennyiben atrocitás éri őket, azt jelezzék a BKK panaszvonalán.
Kiemelt kép: illusztráció