Kiakadtak a budakalásziak: nagy útfejlesztési programot indít a kormány, a korábbi döntéssel ellentétben néhány beruházást elkezdenek, de nem a Dunakanyarban. Hiába lakik az ország egyharmada a fővárosban és környékén, a 24 projektből mindössze egyetlen egy érinti az agglomerációt, de az nem a H5 HÉV fejlesztése vagy az északi elkerülő út megépítése, de még csak nem is az M0 északi szektor előkészítése.

Elfeledkeztek róluk

Tavasszal az orosz-ukrán háborúra és a rezsicsökkentésre hivatkozva a kormány 270 állami beruházást felfüggesztett. Nemrég azonban úgy döntöttek, hogy „kiemelt társadalmi, politikai jelentőségük” miatt ezekből 24-et mégis elkezdenek. Azonban hiába lakik az ország egyharmada a fővárosban és környékén, a huszonnégy projektből csupán egyetlen egy érinti az agglomerációt, de az sem a H5 HÉV, az északi elkerülő út megépítése vagy az M0 északi szektor előkészítése – írta a budakalászi önkormányzat honlapja. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Nehezen tisztázták, mi a helyzet

Budakalász, Pomáz és Szentrendre polgármestereinek az elmúlt két hónapban csak több levélváltás után sikerült tisztázni a Pilis-Dunakanyar régóta ígért közlekedésfejlesztési beruházásainak sorsát. A korábbi egymásnak ellentmondó tájékoztatások után legutóbb Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkár levelében jelezte, hogy az orosz–ukrán háború és a rezsicsökkentés megvédése miatt a H5-ös HÉV agglomerációs szakaszának fejlesztésére, a 11-es főút szentendrei belterületi szakaszának felújítására, a Budakalász–Pomáz elkerülő út megépítésére, vagy az M0 autóút északi szektorának előkészítésére továbbra is várni kell.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Válaszok nélkül

Hogy meddig, arra a polgármesterek nem kaptak választ. Arról viszont nemrég mindenki más is értesülhetett, hogy „kiemelt társadalmi, politikai jelentősége” miatt a 270 halálra ítélt fejlesztésből 24-et mégis elkezdenek.

Csupán egy érinti az agglomerációt

A vonatkozó kormányrendeletből kiderült, hogy a 24 kiemelt projektekből csupán egyetlen egy (a 31. számú főút, Budapest és Nagykáta közötti szakaszának fejlesztésének előkészítése) érinti az agglomerációt – hívták fel a figyelmet a budakalásziak.

Még egy 282 fős település is jól járt

„Figyelemre méltó, hogy bekerült a fejlesztések közé Tormásliget elkerülő útjának előkészítése. Tormásliget egy 282 fős Vas megyei település, amelyen egy alacsony forgalmú út halad át, első ránézésre érthetetlen, hogy miért élvez nagyobb prioritást, mint a 2012-óta nemzetgazdasági szempontból kiemelt M0 északi szektor terveinek elkészítése” – olvasható a cikkben.

A spórolás jegyében?

 Miniszteri kinevezése után Lázár János szinte minden fővárosi és agglomerációs beruházást leállított az állami spórolás jegyében. Hiába voltak reménykeltő politikusi ígéretek a Pilis-Dunakanyarban a legfontosabb felújításokra, útépítésekre, de az M0 északi szektor terveinek elkészítésére is végül nemet mondtak a döntéshozók.

Három évig előkészítenek

A BudaPestkörnyéke.hu írt arról augusztus elején, hogy a kormányrendelet szerint a következő három évben 47,5 milliárd forintot biztosítanak 24 beruházás előkészítésére, majd 2025 és 2027 között összesen 35 milliárd forintot terveznek a megvalósításra. 

Ez lesz a Budapest környéki projekt

A 24-es listán sok magyarországi helyszín szerepel, de csak egy van, ami Budapestet érinti, ez pedig a 31. számú főút, Budapest és Nagykáta közötti szakaszának fejlesztésének előkészítése. A 31-es út Budapesten a Clark Ádám téri „0” kilométerkőtől indul. Az Alföld északnyugati felét szeli át nyugat-keleti irányban. Keresztülhalad többek között Sülysáp, Nagykáta, Jászberény, Jászapáti és Heves településeken. Budapest és Maglód között csomóponttal keresztezi az M0-s autóutat.

Nem lesz semmi a 11-es út felújításából

Tavaly ősszel az agglomerációban több fontos útfelújításról mondták ki, hogy most mégsem lesz belőle most semmi. Az egyik legtöbb embert érintő útfelújítási program a pocsék állapotban lévő 11-es út szentendrei szakaszának modernizálása. Ezzel kapcsolatban a választások előtt a térség országgyűlési képviselője, Vitályos Eszter többször is posztolta, hogy mindent megtesz érte. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Budakalászon nem látják az alagút végét. Fotó: budakalasz.hu.