Lázár János júniusig 270 állami beruházást függesztett fel, a kormány viszont most arról döntött, hogy a „kiemelt társadalmi, politikai, gazdaságfejlesztési” jelentőségük miatt 24-et mégis elkezdenek. Ezekből csupán egy van, ami érinti a budapesti agglomerációt.

Három évig előkészítenek

A hétfő este megjelent kormányrendelet szerint a következő három évben 47,5 milliárd forintot biztosítanak 24 beruházás előkészítésére, majd 2025 és 2027 között összesen 35 milliárd forintot terveznek a megvalósításra. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Ez lesz a Budapest környéki projekt

A 24-es listán sok magyarországi helyszín szerepel, de csak egy van, ami Budapestet érinti, ez pedig a 31. számú főút, Budapest és Nagykáta közötti szakaszának fejlesztésének előkészítése. A 31-es út Budapesten a Clark Ádám téri „0” kilométerkőtől indul. Az Alföld északnyugati felét szeli át nyugat-keleti irányban. Keresztülhalad többek között Sülysáp, Nagykáta, Jászberény, Jászapáti és Heves településeken. Budapest és Maglód között csomóponttal keresztezi az M0-s autóutat.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Nem lesz semmi a 11-es út felújításából

Tavaly ősszel az agglomerációban több fontos útfelújításról mondták ki, hogy most mégsem lesz belőle most semmi. Az egyik legtöbb embert érintő útfelújítási program a pocsék állapotban lévő 11-es út szentendrei szakaszának modernizálása. Ezzel kapcsolatban a választások előtt a térség országgyűlési képviselője, Vitályos Eszter többször is posztolta, hogy mindent megtesz érte.

Keveset költenek a vasútra

Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár a Facebookon arról írt, hogy „a közútfejlesztésre még mindig nagyságrendileg több hazai forrás jut, mint vasútra. Csak ebből a pénzből a teljes regionális vasúti flotta cseréje kijött volna”. De ehelyett a kormány 10 mellékvonalon szűntette be a közlekedést.

Minden magyarnak érdeke Budapest és környékének jó közlekedése

Ahogy írtunk róla, Vitézy Dávid jelentős fejlesztések tervezését indította el Budapesten és környékén. Ezek Magyarország adottságai miatt nem csak a fővárosiaknak, hanem minden magyar embernek hasznosak lettek volna, hiszen egy Miskolcon, vagy Debrecenben élő is sokkal gyorsabban jutna el a Balatonra vagy Bécsbe, ha a főváros vasúthálózata korszerű, gyorsan átjárható lenne.

Leállított fejlesztések

Lázás János a kormányba történő visszatérésével tavaly, szinte minden fővárosi és agglomerációs beruházást leállított. A saját kifejezése szerint „kukázott” beruházások listáját itt lehet elérni. A szépreményű fejlesztések többsége „mind porba hulltak”, a magyar adófizetők által befizetett ezermilliárdokat inkább másra költi a kormány.

282 fős falunál bezzeg fejlesztenek

Érdekesség, hogy bekerült a fejlesztések közé Tormásliget elkerülő útjának előkészítése. Tormásliget egy 282 fős Vas megyei település, amelyen egy alacsony forgalmú út halad át, első ránézésre érthetetlen, hogy miért élvez nagyobb prioritást, mint például a 11-es út szentendrei szakaszának felújítása… Tormásliget egyébként közúton a legegyszerűbben a 84-es főút felől érhető el, újkéri letéréssel, a 8624-es úton, ugyanez az út köti össze Csepreggel is. Lócs felől a 8644-es út vezet a községbe.

Jól kárnak a bajaiak

A most induló útfejlesztési programban számos vidéki helyszín szerepel: Baja, déli elkerülő út, M9 gyorsforgalmi út déli lekötéséhez kapcsolódóan tompai új, teherforgalmi határátkelőhely és kapcsolódó gyorsforgalmi úti szakasz előkészítése, 51. sz. főút Baja déli elkerülő – országhatár közötti szakaszának 2×2 sávossá fejlesztésének előkészítése, M9 gyorsforgalmi út előkészítése 51. sz. és 53. sz. főutak között lekötéssel Tompáig előkészítése.

Kevesebb forgalom Karcagon

Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat fejlesztésének előkészítése, Pápa keleti elkerülő Repülőtéri bekötő út körforgalmi csomópontja és 832. sz. út közötti szakasz fejlesztésének előkészítése, M4 gyorsforgalmi út Karcag térségét érintő szakaszának, valamint Karcag városát elkerülő új nyomvonalú útnak az előkészítése, Szolnok új tehermentesítő út előkészítése Szandaszőlős elkerüléssel, Kaposvár délkeleti iparterület megközelítésének előkészítése.

Bővítik a Tisza-hidat

8. és 82. sz. főút összekötésének előkészítése Gyulafirátót térségében, 32. sz. főút négynyomúsításának előkészítése az M3 autópálya – Jászberény között, 47. sz. főút Algyői Tisza-híd 2×2 sávra történő bővítésének előkészítése kerékpáros átvezetéssel, M44 gyorsforgalmi út (Békéscsaba) – országhatár (Nagyszalonta) közötti szakasz előkészítése.

Nyugat-Magyarországra is gondoltak

Szombathely északkeleti elkerülő út, valamint az M87 gyorsforgalmi út előkészítése visszakötéssel a 87. sz. főútra, M86 Körmend–Szombathely-Zanat közötti szakasz előkészítése, Bük és M87 autóút közötti úthálózat fejlesztésének előkészítése, 19. Békéscsaba, déli elkerülő út – 2×2 sávos emelt sebességű főúttá fejleszthető – előkészítése, Pécs kelet-nyugati átjáró út fejlesztésének előkészítése.

Több elkerülő készül

Kaposvár–Szigetvár közúti összeköttetés előkészítése, Tormásliget elkerülő út előkészítése, Komárom város gazdaságfejlesztéséhez kapcsolódó – Komárom keleti elkerülő – infrastruktúra fejlesztések előkészítése, Mihályfa elkerülő út előkészítése, valamint a Sárvár, iparterületet elkerülő út előkészítése. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció