Kigyulladt egy vonat a budapesti Kőbánya-Kispest vasútállomáson. A járat Lajosmizséről tartott a Nyugati pályaudvarra, s reggel 7:25-kor indult volna tovább Kőbánya-Kispestről. Útközben meghibásodott, a mozdony pedig kigyulladt. 

Leszállították az utasokat

A kigyulladt szerelvényről a katasztrófavédelem munkatársai leszállították az utasokat, akik a 151-es busszal, illetve az M3-as metróval tudtak továbbutazni. A BKK elfogadja a vasúti jegyeket és bérleteket a metrón Kőbánya-Kispest és a Nyugati pályaudvar között. A Budapest–Cegléd–Szolnok és a Budapest–Lajosmizse vonalon 20-30, esetenként 30-50 perccel nőhet meg a menetidő. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Akadályozta a forgalmat

A Mávinform tájékoztatása szerint 8:20-tól egy vágányon ismét közlekedhetnek a vonatok. „A Lajosmizséről a Nyugati pályaudvarra tartó, Kőbánya-Kispestről 7:25-kor továbbindult S21-es vonat mozdonya kigyulladt, egy vágányon akadályozva a forgalmat Zugló és Kőbánya-Kispest között. Az oltás idejére mindkét vágányon szünetel a forgalom. Az utasokat leszállították a katasztrófavédelem munkatársai segítségével. A 151-es jelzésű busszal tudnak utazni.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Sokat késnek a vonatok

„A Budapest–Cegléd–Szolnok és a Budapest–Lajosmizse vonalon 20-30, esetenként 30-50 perccel nőhet a menetidő. Vonatkimaradásokra vagy rövidebb útvonalon közlekedő járatokra is lehet számítani. A BKK elfogadja a vasúti jegyeket, bérleteket az M3-as metrón a Nyugati és Kőbánya-Kispest között” – írja a MÁV.

Forgalmi változások

  • A Nyugati pályaudvarról Ceglédre 8:03-kor induló Z50-es vonat (2832) nem közlekedik.
  • A Monorról a Nyugati pályaudvarra 7:42-kor elindult S50-es vonat ( 2717) csak Kőbánya-Kispest állomásig közlekedik.
  • A Nyugati pályaudvarról Monorra 8:08-kor induló S50-es vonat (2742) csak Kőbánya-Kispest állomástól közlekedik.
  • A Táborfalváról a Nyugati pályaudvarra tartó, Gyálról 8:00-kor továbbindult S21-es vonat (2937) csak Kőbánya-Kispestig közlekedik.
  • A Nyugati pályaudvarról Lajosmizsére 8:18-kor induló S21-es vonat (2932) csak Kőbánya-Kispest állomástól közlekedik” – olvasható a Mávinform Facebookon megosztott bejegyzésében

Sérült utasok

A napokban írtunk arról, hogy a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Hodászon szintén vasúti baleset történt. A motorvonat hűtővize – feltehetően műszaki hiba miatt – felforrt, és a tartályból kiáramló gőz több utasnak égési sérülést okozott. 

Sajnálják 

A sérülteket a kiérkező mentők ellátták és kórházba szállították. A baleset után azt írta,  sajnálja a történteket, teljes és mihamarabbi gyógyulást kíván a sérülést szenvedett utasainak.

Vizsgálatot rendeltek el 

Az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV-START vizsgálatot rendelt el. A MÁV-START arról tájékoztatta az utasokat, hogy megsérült utasait, hogy a társaság csoportos balesetbiztosítási szerződése alapján kártérítésre is jogosultak.

Rossz állapotban a járműpark

„Adhatjuk bármilyen olcsón az IC-re a vonatjegyet, kiterjeszthetjük rá az országbérletet, de ha a járműpark romokban van nem tudunk új utasokat vonzani” –így nyilatkozott a magyarországi vasúti közlekedés állapotáról Vitézy Dávid. A korábbi közlekedési államtitkár szerint, ha most nem indítják el a beszerzéseket, akkor 2026-2027-re sem lesznek új járművek, egyelőre viszont az is kérdéses számára, hogy az idei nyári szezont hogyan fogja kibírna a MÁV.

Kritikus problémák

Az egyik legégetőbb kérdés a MÁV járműflottája. Vitézy Dávid szerint hiába bővítette az elmúlt tíz évben a járműparkot a kormány uniós pénzekből elektromos meghajtású motorvonatokkal, két területen is kritikus problémák alakultak ki. A fővonali járműpark, az InterCity-k esetében komoly hiányosságokkal küzd, mind mozdonyok, mind pedig vasúti kocsik terén – jelentette ki Vitézy.

Romokban a járműpark

A korábbi közlekedési államtitkár elmondta: ő is tapasztalta már, hogy lerobban egy-egy InterCity járat, IC-kocsik helyett légkondicionáló nélküli gyorsvonati kocsikat tesz a vonatokba a MÁV. „Adhatjuk bármilyen olcsón az IC-re a vonatjegyet, kiterjeszthetjük rá az országbérletet, de ha a járműpark romokban van nem tudunk új utasokat vonzani” – mondta.

Kiemelt kép: illusztráció