Csak estére várható az üllői leszakadt felsővezeték helyreállítása, így továbbra is szükség van korlátozásokra a Budapest-Cegléd Szolnok vasútvonalon.

A menetidő 30-40 perccel, esetenként ennél többel is meghosszabbodik a vonalon. A helyreállításig Üllő és Monor között csak egy vágányon közlekedhetnek a vonatok – áll a közleményben.

A ceglédi vonalon járatkimaradásokra is számítani kell. A szegedi InterCity vonatok Ceglédről indulnak a Nyugati pályaudvar helyett és Ceglédig is közlekednek Szeged felől.

A zónázó vonatok megállnak Üllőn és Hosszúberek-Péteri megállóhelyen is. Egyes InterCity vonatok kerülő útvonalon közlekednek, Újszász-Szolnok érintésével.

A Budapest-Cegléd-Szolnok-Debrecen-Záhony vonalon közlekedő InterCityk és gyorsvonatok a teljes útvonalon felár nélkül vehetők igénybe. A Volán érintett járatain a vasúti bérleteket elfogadják.

Nemrég írtunk arról itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon, hogy nemsokára megérkeznek a 600 férőhelyes KISS motorvonatok és új korszakot nyitnak meg az agglomerációs személyszállításban.

A MÁV-START először a legforgalmasabb a Budapest–Cegléd–Szolnok és Budapest–Vác–Szob elővárosi vasútvonalakon indítja el az új vonatokat. A vonalakon komplex szolgáltatásfejlesztés szükséges mind a vasúti pálya, mind a járművek szempontjából.

A Budapest–Cegléd–Szolnok (100a) vonalon idén is több karbantartási munkát végzett el a MÁV, jövőre pedig mintegy 6 milliárd forintot csoportosít át a saját forrásaiból, hogy a ceglédi vonal műszaki állapotán javítson.

MTI, Kiemelt kép: Vonat a monori vasútállomáson – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu