A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesülettel együttműködve a MÁV négy fecskebölcsőt helyezett ki a Dunakanyarban található vasútállomásokon.
4 vasútállomáson
A Zöld Dunakanyar Alapítványtól a Zöld Dunakanyar Program keretében 80 fecskebölcsőt kapott a vasúttársaság, aminek közel a felét már felszerelték a Dunakanyar négy megállójában. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
A felújítás után is várják a madarakat
A fecskék szívesen építenek fészket a vasútállomásokon. Az épületek felújítása, korszerűsítése miatt a fecskék máshol keresnek lakhelyet. A vasúttársaság segíteni szeretné a madarak visszatelepítését az arra alkalmas helyek biztosításával, ezért döntöttek a kerámiából készült „műfészkek” felszerelése mellett a szakemberek.
80 bölcső
38 ilyen madárbolcsőtat szereltek fel a MÁV munkatársai a héten. Nagymaros-Visegrádon 16, Kismaroson és Nagymaroson 6-6, Verőcén pedig 10 új „fecskeotthon” várja a lakhelyet kereső madarakat. Tervezetten a további 42 darabot is hamarosan felszerelik.
A fecskekakira is figyelnek
A fecskebölcsők mellé fecskepelenkaként funkcionáló deszkákat is rögzítenek, hogy az állomás környezete is tisztán tartható legyen.
Tavaly is volt ilyen akció
Tavaly a MÁV munkatársai a Szeged–Békéscsaba vasútvonal mentén kilenc, a dél-dunántúli térségben tíz állomáson helyeztek el 180-180 fecskebölcsőt. Idén újabb 10 dél-dunántúli helyszínre szeretnének kirakni további 160 darabot.
A fecskebölcsőről verset is írtak már
Sóhajtozok én is
búsan elmerengve,
mert árva, lakatlan
a fecskék bölcsője.
Piroscka Iréne Geng versét ide kattintva olvashatod el.
Aggasztó adatok
A Magyarországon fészkelő három fecskefaj : a füsti fecske, a molnárfecske és a partifecske közül a legveszélyeztetettebb partifecskék állománycsökkenése éves viszonylatban akár 20 százalék is lehet, de a füsti és a molnárfecskéé is 5-7 százalék között mozog. Az őszi és tavaszi vonulás, illetve a telelő területen töltött hónapok alatt a madarakat érő negatív hatások jelentős része közvetlenül vagy áttételesen időjárási anomáliákkal: viharokkal, napokig-hetekig tartó hűvös, csapadékos időszakokkal vagy éppen ellenkezőleg, szárazsággal, és az ebből következő táplálékhiánnyal függ össze – írja az MME.
Címlapfotó: a MÁV felvétele.