Az ország egészében az autós közlekedés valódi alternatívájává tennék a közösségi közlekedést, ennek első lépéseként megyebérlet-konstrukció bevezetésén dolgoznak – mondta Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter az M1-es autópálya háromsávosra bővítéséről is beszélt.

Start előtt a megyebérlet-konstrukció

Egyik első lépésként ezért a MÁV-val az úgynevezett megyebérlet-konstrukció bevezetésén dolgoznak. Ez az autópálya-matricához hasonlóan kedvezményes áron, egyetlen „jeggyel” tenné lehetővé a vidéken élőknek, hogy egy vagy több megyében vasúton és autóbusszal is közlekedhessenek – ahogy az számukra a legmegfelelőbb – közölte a politikus. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Vidéki fejlesztések az első helyen

A miniszter jelezte: ragaszkodik hozzá, hogy a megoldást a következő esztendő első felében bevezessék. Hozzátette: a vidéki állami beruházások és közlekedésfejlesztési projektek megszervezése és végrehajtása áll az első helyen.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Autópályákat is ígért

További autópályák épülnek majd az országban. Jövőre például az M4 és az M49-es kerülnek napirendre, de tervben van az M1 kétszer háromsávosra bővítése, valamint meg kell fontolni az M5-ös hatsávosítását is Kecskemétig vagy éppen az M9-es továbbépítését.

Kulcskérdés Debrecen elérhetősége

A térség gazdasági potenciáljának minél jobb kiaknázása szempontjából kulcskérdés Debrecen elérhetősége, ezért a 47-es utat a városig négysávosítani kell.

Egyeztetés a térségi fejlesztésről

A BudaPestkörnyéke.hu számolt be arról, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszterrel egyeztetett a térség infrastrukturális fejlesztéséről Szentendre, Pomáz és Budakalász városvezetése. A megbeszélésen elhangzott: a H5-ös HÉV fejlesztése az EU-s helyreállítási alap frissen jóváhagyott forrásainak felhasználásával már jövőre elindulhat. A közúti fejlesztésekre továbbra is várni kell.

Orvosolni kell a problémákat

Minden résztvevő számára egyértelmű volt, hogy a térségben a súlyos közlekedési és egyéb infrastrukturális problémák kezelésére jelentős központi beruházások szükségesek, hazai költségvetési, illetve EU-s források bevonásával. A fejlesztések közül a Budakalászt érzékenyen érintő északi „fél-elkerülő” megépítése és az M0 autóút folytatása a 10-es útig élvez prioritást. 

Elhalasztott útfejlesztés

Az északi „fél-elkerülő” út esetében, aminek megépítésére 2016-ban szerződésben vállalt kötelezettséget a Kormány, a kivitelezői tenderen a nyáron lehetett volna eredményt hirdetni. A Kormány azonban gazdasági helyzetre hivatkozva a beruházás elhalasztásáról döntött.

Várni kell az M0 folytatására is

Az M0 autóút továbbépítése a 10-es útig az egész térség számára kulcsfontosságú. Ez a projekt a kiviteli tervek elkészítésére kiírt tendernél megakadt, egyelőre nem látszik nagyobb előrelépés.

2024-ig biztosan várni kell

Lázár János miniszter elmondta: közúti fejlesztésekre hazai forrást várhatóan csak 2024 második felétől tud biztosítani a Kormány, így ezekre a beruházásokra még várni kell. A miniszter ugyanakkor ígéretet tett arra, hogy a projekteket egyedileg is megvizsgálják.

2023-ban indulhat a HÉV-fejlesztés

Konkrétabb ígéretek a közösségi közlekedés fejlesztése ügyében hangzottak el. A H5-ös HÉV-fejlesztését a miniszter az ország kötött pályás közlekedési fejlesztései között prioritásként kezeli, az előkészített tervek alapján a beruházás 2023-ban megkezdődhet. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép. mindennaposok a torlódások az autópályákon. Fotó: archív