Az utóbbi években felgyorsult a magyar kisvállalkozók elvándorlása Németországba, aminek okait többnyire a jobb élet, és a magasabb jövedelem iránti reménykedésben kell keresni.

Egyre több magánvállalkozó veszi igénybe az egyik ismert német cégspecialista szolgáltatásait, akik többnyire egyéni, vagy társas vállalkozásokat hoznak létre azzal a céllal, hogy hivatalosan tudjanak munkát vállalni Németországban. Az adózási tanácsadó iroda szerint a legtöbben nyelvtudás nélkül érkeznek, ám jellemző az, hogy csapatban dolgoznak, és a társaság valamelyik tagja beszéli németül, a többiek pedig időközben elsajátítják a német nyelvet.

Jellemző, hogy már előre megbeszélt munkák kivitelezésére jönnek a magyar munkavállalók, ám akadnak olyanok is, akik első lépésként megalapítják vállalkozásaikat, s majd csak ezután kezdenek megbízások után nézni. A német munkaadók örömmel alkalmazzák a magyar szakembereket, ugyanis elterjedt annak a híre, hogy hazánkból megbízható és jól képzett szakemberek jönnek ide. A cégspecialista szerint a kovid-lezárások ideje alatt megtorpanni látszott a magyar munkavállalók kedve, a korlátozások eltörlése azonban ismét meghozta a magyar munkavállalók kedvét a német piac meghódítására.

Habár München és környéke a legkedveltebb zóna a magyarok számára, az ország minden nagyvárosában szépszámban megtaláljuk polgártársainkat, akik előszeretettel helyezkednek el az építőiparban, és a feldolgozó szektorban.

Pár évvel ezelőtt még jellemző volt a magyarokra, hogy németországi tartózkodásuk első hónapjaiban illegálisan vállaltak munkát, a megszaporodó ellenőrzéseknek, és a szigorú büntetések következtében azonban már csak kevesen helyezkednek el feketén.

A Magyarországról kivándorló munkavállalók 90%-a megtalálja számításait Németországban, és csak kevesen tervezik a hazaköltözést. Éppen ezért a pár hónapos próbaidőszak után a legtöbben a családjaikat is kiköltöztetik Németországba. – olvasható a cégspecialista értékelésében.

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.