Az ársapka miatt a benzinkutak még 480 forintért tudnak (ha tudnak) üzemanyagot vásárolni tovább értékesítésre – írta a Holtankoljak.hu. A kérdés, hogy mire utal ez a mondat, a szakportál már tud olyan kutakról, amelynél akadozik az ellátás.

Ha tudnak

A portál szerdai benzinár-előrejelzésében volt egy mondat, ami szerint „az ársapka miatt a benzinkutak még 480 forintért tudnak (ha tudnak) üzemanyagot vásárolni tovább értékesítésre” – vette észre a 24.hu.

Buknak, ha eladnak

 A Holtankoljak.hu ügyvezető igazgatója, Bujdos Eszter elmagyarázta, hogy mi van e mögött. A kormány második körben az üzemanyagok nagykereskedelmi árát is 480 forintban maximálta egy február végi rendelettel, május 15-ig. Jelenleg legkevesebb 100 forintot buknak minden egyes liter benzinen, így a Magyarországon működő nagykereskedések többsége korlátozza vagy már megszüntette az értékesítést.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Múlt szerdán ez volt a helyzet

A Mol a nagykereskedelmi benzinárstop miatt 34,5 forinttal kevesebb bevételt könyvel el literenként – közölte az olajipari vállalat. 

A Mol szállít

Egyedül a Mol szállít biztosan a kutaknak, de az ő logisztikai kapacitása szűk keresztmetszet, ezért egyre több benzinkúton láthatjuk, hogy átmeneti készlethiány adódhat, már az alaptermékekből is – mondta Bujdos Eszter.

A Mol tavalyi haszna

A Mol korábbi tájékoztatása szerint a csoport tisztított, kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredménye 1071,9 milliárd forint (3,53 milliárd dollár) volt tavaly, ami meghaladta a 3,2 milliárd dolláros éves célkitűzést. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Készlethiány

A 24.hu egyik olvasója szerint Győr központi fekvésű nagy Shell-kútján nem tudott dízelt tankolni a személygépkocsijába. „Készlethiány” volt kiírva.

Logisztikailag nehéz helyzetbe kerülhet a Mol

A Független Benzinkutak Szövetségének elnöke, Egri Gábor megerősítette, amit Bujdos Eszter mondott – már vannak ellátási problémák, ők is tapasztalják, hogy a kisebb üzemanyag-nagykereskedők egy része korlátozza, illetve megszüntette a kiszállítást a benzinkutakra, és kvázi a Mol tartja a frontot.

Arányok

A piac 70 százalékát a Mol szolgálta ki eddig nagykereskedőként, a maradék 30 százalékát pedig más üzemanyag-nagykereskedők. Utóbbi kiszolgálás gyakorlatilag megszűnt.

Kétszer olyan drága a gázolaj

Németországban 2,2 euró a gázolaj (880 forint), Svédországban 985 forintnyit kell fizetni egy literért – persze hogy megállnak tankolni Magyarországon 480 forintért a külföldi fuvarozók. Csakhogy a kutak nem erre a forgalomra, a kamionok tömeges fogadására rendezkedtek be – tette hozzá.

Inkább az adót kellene mérsékelni

Egri Gábor szerint kell az árstop, mert a lakosságra nem szabad ráterhelni a literenként több mint 100 forintos többletköltséget, de maximum egy-két hónapig mehet az tovább, ami most van. Úgy véli, minél előbb, fokozatosan ki kellene vezetni az árstopot, közben mérsékelve az adót.