Szünetel a vasúti forgalom Nagykőrös és Cegléd között, mert a Szegedről a Nyugati pályaudvarra tartó Torontál InterCity Cegléden, egy vasúti átjáróban összeütközött egy gépjárművel. Egy 17 éves fiú halt meg a balesetben.

Nem járnak a vonatok

Szünetel a vonatközlekedés Cegléd és Nyársapát között. A Budapest-Cegléd-Szeged közötti InterCity-k Abony felé kerülnek, és onnan folytatják az útjukat Cegléd, illetve Nagykőrös felé. Emiatt hosszabb menetidővel közlekednek.

Hajnalban történt a baleset

A Szegedről a Nyugati pályaudvarra 5:47-kor elindult 709-es számú Torontál InterCity a ceglédi állomás közelében egy vasúti átjáróban ütközött egy gépjárművel. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Köszönjük, hogy a forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu – részletek itt.

 

Beszorult a sofőr a roncsokba

A katasztrófavédelem azt közölte, hogy a vonat egy kisteherautóval ütközött Cegléden, a Dohány utcai vasúti átjáróban. A gépjármű vezetője beszorult a teherautóba, a ceglédi hivatásos tűzoltók feszítő-vágóval kezdték meg kiemelését.

Ennyi maradt a 17 éves férfi járművéből

Forrás: police.hu

Meghalt a sofőr

A rendőrség beszámolója szerint azóta a 17 éves sofőr a helyszínen belehalt sérüléseibe. A Ceglédi Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya vizsgálja a baleset körülményeit.

Így járnak a vonatok

A Kecskemét és Szolnok közötti személyvonatok nem érintik Cegléd állomást. Abony felé térnek le Szolnokra tartva, illetve ellenkező irányban pedig Abony után térnek le Kecskemét felé. Pótlóbuszok csak szükség esetén közlekednek Nagykőrös és Cegléd között.

Kampányt indított a MÁV

Figyelemfelkeltő vasútbiztonsági kampányt indított a balesetek visszaszorítása érdekében még áprilisban a MÁV.  Idén drasztikusan nőtt a vasúti átkelőkben történt balesetek száma. Áprilisig 16-an haltak meg vasúti balesetben, míg tavaly egész évben 17-en. 

Figyelmetlenség okozza a baleseteket

A MÁV csaknem 7700 kilométer hosszú vasúthálózatot működtet, amelyen több mint 3600 vonat jár; 5500 olyan átjáró van, amelyben a közúti és a vasúti hálózat keresztezi egymást, ezeknek mintegy felében csak a vasúti átjáró kezdetét jelző, piros-fehér andráskereszt van. A MÁV akkori vezérigazgatója azt mondta, sajnos a példák azt mutatják, hogy mindig figyelmetlenség vezet a balesetekhez.

Nincs az az élethelyzet

„Nincs olyan élethelyzet, amelyben megéri egy pirosan villogó lámpa vagy lehajtott félsorompó ellenére behajtani a vasúti átjáróba, mert tragikus baleset történhet” – mondta akkor az azóta elbocsájtott Homolya Róbert. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: helyszíni felvétel – Forrás: police.hu